پیام شهردار مسلمان لندن به مناسبت آغاز ماه رمضان/ صادق خان: دلم برای قهوه تنگ می‌شود!

با حلول ماه مبارک رمضان، شهردار جدید لندن در مطلبی به توصیف این ماه مبارک و آثار مفید روزه‌داری برای مسلمانان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق خان، شهردار مسلمان لندن،  در یادداشتی در روزنامه گاردین، نوشت: آیا می توان نخستین شهردار مسلمان یک پایتخت غربی بود و از مسلمان بودن نترسید؟ من خود را یک سیاستمدار مسلمان نمی دانم. من یک سخنگو یا رهبر مسلمان نیستم. همه ما هویت های چندگانه ای داریم. من یک شهروند لندنی، یک پسر و یک پدر هستم. من آغاز ماه رمضان را فرصتی مناسب برای انجام اقداماتی در جامعه و از بین بردن سوءظن و بدگمانی در خصوص دین اسلام می دانم.

صادق خان با تاکید بر اینکه آنچه در رسانه های کشورهای غربی از اسلام پخش می شود، نمای واقعی از این دین الهی نیست، نوشت: یکی از اولویت های من در این ماه، پخش غذای افطاری در کنیسه ها، کلیساها و مساجد است. بهترین راه برای درک عقاید یکدیگر به اشتراک گذاری تجربه ها است. روزه گرفتن یکی از این تجربه ها است؛ وقتی غذای خود را با دیگری سهیم می شوید و افراد غیر مسلمان را به افطاری دعوت می‌کنید، تجربه روزه داری را با آنها قسمت کرده اید.

اما امسال روزه گرفتن کار واقعا دشواری است. در تقویم قمری، رمضان هر سال 12 روز جلوتر می آید و ماه رمضان امسال دقیقا در اوج روزهای بلند و گرم تابستان است. روزه گرفتن در این روزها تقریبا 19 ساعت طول می کشد. برنامه کاری من نیز در ماه رمضان بسیار شلوغ است. همه پرسی اتحادیه اروپا در این ماه برگزار می شود. اما این تنها بخشی از ماجرا است. با روزه گرفتن سبک زندگی شما نیز تغییر خواهد کرد. با این حال، در آموزه‌های اسلامی آمده است روزه گرفتن بر بهبود عملکرد شما موثر است.

شهردار لندن در ادامه نوشت: در این ماه معمولا بیش از هرچیز دیگری دلم برای قهوه خوردن تنگ می شود. من در جلسات خسته کننده زیادی شرکت می کنم و تنها قهوه می تواند خستگی ام را برطرف کند. بنابراین به منظور آماده شدن برای روزه داری، سعی کرده ام مصرف قهوه را پایین بیاورم. درمورد غذا نگران نیستم. می توانم گرسنگی را تحمل کنم. 

 بنابر پژوهشی، که چند سال پیش از سوی موسسه آی سی ام (ICM) منتشر شده بود، مسلمانان انگلیس سخاوتمندترین گروه های خیریه در این کشور معرفی شدند. من معتقدم بخش زیادی از این کارهای خیر در ماه رمضان انجام می شود. ماه رمضان، ماه فداکاری ، عطوفت و فروتنی است. این یک واقعیت است. همدلی، خاصیت این ماه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار