اردبیل؛

برداشت 700 هزار تن محصول گندم در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 700 هزار تن محصول گندم در استان اردبیل برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی روند فعالیت مراکز خرید گندم در اردبیل اظهار داشت: عملیات خرید تضمینی گندم خوراکی از کشاورزان منطقه بیله‌سوار از تاریخ 14 خردادماه آغاز شده و تا این لحظه میزان خرید آن از مرز 9 هزار تن گذشته است.

وی افزود: سطح زیر کشت گندم استان در سال جاری بالغ بر 320 هزار هکتار است که با وجود کاهش 11 درصدی سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود امسال بیش از 700 هزار تن محصول از این سطح زیر کشت برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مرود قیمت تضمینی خرید گندم نیز گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده امسال قیمت تضمینی خرید گندم به ازاء هر کیلوگرم مبلغ 12 هزار و 705 ریال است که وجه گندم خریداری شده از کشاورزان در کمترین زمان ممکن به آنان پرداخت خواهد شد.

سروی تصریح کرد: اداره کل غله استان با تمهیدات لازم مراکز ترانزیت گندم در مناطق تولید را دایر کرده و نسبت به بارگیری و حمل گندم مازاد استان به استان‌های همجوار گیلان، آذریایجان شرقی و نیز البرز به صورت شبانه‌روزی اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: بالغ بر 60 مرکز خرید در عملیات خرید گندم در طول دوره برداشت فعال خواهند بود و با توجه به اینکه عملیات برداشت در حال حاضر در مناطق شمالی استان در حال انجام است هم اکنون تعداد 15 مرکز خرید در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به وضعیت سیلوها و انبارهای بخش خصوصی اظهار کرد: سیلوها و انبارهای بخش خصوصی موجود در استان ظرفیت انبار و نگهداری 300 هزار تن گندم را دارند که با افزایش ظرفیت جدید بخش خصوصی این میزان به 350 هزار تن در سال 95 و 400 هزار تن در سال آینده افزایش خواهد یافت که قسمتی از مازاد تولید گندم در شمال استان به شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر ترانزیت می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.