توسعه تعاملات بین‌المللی گامی موثر در جهت جذب سرمایه خارجی

مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت گفت: توسعه تعاملات بین‌المللی و رونق اقتصادی کشور نیاز به برنامه‌ریزی و همفکری مسولان دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل کوده‌ئی، مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت (TPO) گفت: تعاملات اقتصاد بین‌المللی، چند جانبه و دوجانبه قطعاً از دو مجرای تجارت و سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد لذا بی ارتباط با این موضوعات نیست همانطور که بسیاری از مؤسسات آموزش‌ عالی اقتصادی این دو را با هم لحاظ کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: ارتقاء نقش در تعاملات اقتصادی بین‌المللی در رشد و توسعه اقتصادی کشورمان نیاز به برنامه‌ریزی و همفکری بالایی دارد.

کوده‌ئی در خصوص تعاملات کشور با اروپا، اذعان داشت: راهبرد اساسی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به کرّات توسط وزیر و مسئولین سازمان توسعه تجارت در کلیه نشست‌ها با مقامات سیاسی و اقتصادی بر آن تأکید دارند ایجاد فضای مناسب برای تولید مشترک ویژه بر اساس انتقال تکنولوژی و تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: به این معنی که سرمایه‌گذاران خارجی به جای آورده صرف محصولات خود به کشورمان، در سرمایه‌گذاری‌های مشترک شرکت کنند و نه تنها از شرایط مناسب بازار ایران بهره ببرند، بلکه از بازار بزرگ منطقه استفاده نمایند.

مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: کشوری با جمعیت 80 میلیونی و دسترسی به بازارهای 350 میلیونی منطقه و همچنین شرایط مناسب انرژی ارزان‌تر، رشد جمعیتی مثبت، نیروی جوان کارآمد و تحصیلکرده می‌تواند جایگاه بکری برای سرمایه‌گذاری کشور اروپایی محسوب شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های ما در راستای کاهش و رفع موانع و دغدغه‌های تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی است و به منظور تأمین این امر باید امنیت سرمایه‌گذاری را در درجه اول و سودآوری را در مرحله بعد تأمین نماییم.

کوده‌ئی با اشاره به برنامه‌های سازمان توسعه تجارت، بیان کرد: گام اول هدف‌گذاری‌ ما در رونق تجارت و بازرگانی تعیین نقشه راه به معنی شناخت تمام موانع و پتانسیل‌های موجود کشور هدف و نیازهای بازار و همچنین موانع پیش‌رو در تبادلات تجاری با آن کشورهاست و در گام دوم تأمین حمایت‌های لازم از بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار