آیا دولت اوباما موفق به تعطیل کردن گوانتانامو می‌شود؟

رئیس‌جمهور آمریکا برای تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو در کوبا تلاش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، زمان دولت «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا برای روشن کردن تکلیف بازداشتگاه گوانتانامو در کوبا رو به اتمام است. بنابراین مقامات در تلاشند تا زندانی‌های بیشتری را آزاد کنند. این مقامات حتی این فرصت را برای برخی از زندانیان فراهم کرده اند تا از طریق ویدئو کنفرانس درخواست تخفیف مجازات خود را ارائه دهند.

گزینه دیگر فرستادن زندانیان به کشورهای خارجی است تا در آنجا محاکمه شوند. با این حال باز هم بسته شدن این زندان پیش از پایان دوره ریاست باراک اوباما ممکن نیست. انتقال این زندانیان از کوبا بسیار دشوار است.

اواخر ماه جاری قانونگذاران آمریکایی ممنوعیت انتقال زندانی‌ها به خاک آمریکا را پیگیری خواهند کرد. این موضوع اوباما را از رسیدن به هدفش در ژانویه 2017 بازمی‌دارد.

هدف کاخ سفید از کاهش زندانیان گوانتانامو این است که قانون گذاران را متقاعد کند که فعال نگه داشتن این بازداشتگاه هزینه زیادی دارد.

30 نفر از 80 زندانی بازداشتگاه گوانتانامو برای انتقال به خارج تأیید شده‌اند. به گفته یک مقام مطلع که اصرار به فاش نشدن نامش داشت، این افراد به چند کشوراز جمله یک کشور اروپایی انتقال داده می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار