اصفهان؛

3 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات در نطنز جمع آوری شد

مدیر کمیته‌امداد امام خمینی نطنز از جمع‌آوری مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات در نطنز در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا مومی اردستانی  در جلسه ستاد احیا زکات نطنز که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه تعداد هزار و 720 خانواده تحت پوشش کمیته امداد نطنز هستند و 400 خانواده نیز به‌ صورت موردی و دارای مشکلات درمانی، تحصیلی و جهیزیه به این اداره مراجعه می‌کنند.

وی افزود: درسال گذشته جهت رفع مشکل مددجویان تعداد 206 وام کارگشایی با سقف 20 میلیون ریال به مددجویان پرداخت و بر فرایند کار نیز نظارت لازم انجام گرفت.

مدیر کمیته امداد نطنز تصریح کرد: تاکنون 154 نفر زن سرپرست خانواده توسط کمیته بیمه‌شده که تمامی هزینه‌ها از سوی دولت پرداخت‌شده است. یکی دیگر از برنامه‌های کمیته، توانمندسازی مددجویان بوده که در این راستا 300 فرصت شغلی که غالب آن دامداری و کشاورزی بوده ایجادشده است.

وی از مراجعه حدود 7 هزار نفر برای گرفتن خدمات به کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و افزود: مجموعاً سال گذشته کمیته امداد نطنز 18 میلیارد ریال درآمد داشته که از مجموع زکات، صدقات، کمک‌های انسانی، جهیزیه، فطریه و کمک‌های مردمی جذب‌شده و تمامی آن برای مدد جویان تحت پوشش هزینه شده است.

مومی اردستانی در خصوص جمع‌آوری زکات در سال گذشته نیز بیان کرد: در سال گذشته مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات جمع‌آوری و برای مدد جویان و کارهای عمرانی از روستاها هزینه شد.

وی همچنین از برگزاری 7 جلسه ستاد احیای زکات زیر نظر ائمه جمعه نطنز بادرود در این دو شهر خبر داد و افزود: تعداد هزار جلد کتاب زکات به‌ منظور فرهنگ‌سازی در بین روستاییان توزیع‌ شده است. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار