پرورش اندام های انسانی در بدن خوک+ تصاویر

دانشمندان برای اولین بار به فن‌آوری کاشت اعضای انسان در بدن خوک دست یافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشگاه کالیفرنیا با ترکیب سلول‌های بنیادی انسان با DNA خوک توانستند جنین‌هایی را در بدن خوک‌های ماده تولید کنند.

جنین‌های انسانی به مدت 28 روز در بدن خوک‌ها رشد یافتند تا این‌که بر اساس قوانین حاکم اقدامات نابودسازی آن‌ها انجام شد. این تکنیک در حال حاضر از سوی دانشمندان آمریکایی با هدف بررسی ژن‌های تولیدکننده پانکراس در مراحل آزمایشی به سر می‌برد.

پرورش اندام های انسانی در بدن خوک+ تصاویر

این اقدام با واکنش‌های تندی از سوی منتقدان همراه بوده است. آن‌ها می‌گویند: «کاشت اندام‌های ترکیبی انسان-خوک توهینی است به شان و منزلت انسان!»

از طرفی، طرفداران کاشت اعضای ترکیبی می‌گویند هر سال حدود هزار نفر در انگلیس به علت کمبود اعضای اهدایی جان خود را از دست می‌دهند.

گفته می‌شود هدف از تولید جنین‌های ترکیبی (هایبرید) مقابله با کمبود اعضای پیوندی بوده است.

مزیت این روش مهندسی ژنتیک در آن است که منجر به تولید رویان هایی می شود که سلول های انسان را در خود دارند. بنابراین می‌توان از اندام‌های آن‌ها که تقریباً هم‌اندازه اندام‌های انسان هستند، به منظور رفع نیاز بیماران استفاده کرد. 

پرورش اندام های انسانی در بدن خوک+ تصاویر

در حال حاضر متخصصان به دو گروه تقسیم شده‌اند؛ عده‌ای از آنان بر روی ملاحظات اخلاقی و عده دیگر بر فرصت‌ها و مرزهای تحقیقات ژنتیک تاکید دارند.

از زمانی که نظریه تولید اندام انسان در بدن خوک برای اولین بار مطرح شد، مدت زیادی می‌گذرد.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/
برچسب ها: خوک ، انسان ، بدن ، درمان ، دی ان ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.