خشم آمریکا از عملیات فلوجه به بهانه احتمال گسترش اختلافات فرقه ای

سخنگوی کاخ سفید به بهانه بالاگرفتن اختلافات در عراق پس از آزادی شهر فلوجه، از خشم واشینگتن از عملیات علیه تروریست ها پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در خصوص احتمال بالاگرفتن اختلافات در عراق پس از آزاد سازی شهر فلوجه گفت با توجه به جنایات داعش علیه ساکنان فلوجه، آمریکا اینکه نبرد باداعش به فرصتی برای دامن زدن به آتش اختلافات فرقه ای درعراق تبدیل شود را تحمل نمی کند.

درکنفرانس خبری روز دوشنبه خبرنگاری از سخنگوی کاخ سفید پرسید که آیا آمریکا نگران شدت گرفتن اختلافات فرقه ای درعراق پس از آزاد سازی شهر فلوجه از دست نیروهای تروریستی داعش نیست ؟

جاش ارنست در پاسخ به این سوال با بیان اینکه آمریکا در وحله اول نگران وضعیت انسانی جاری دراین شهر است به گزارش هایی در مورد این که داعش در این درگیری ها از ساکنان شهر بعنوان سپر انسانی استقاده می کند اشاره کرد.

منابع عراقی روز دوشنبه از آزاد سازی چند منطقه در جنوب فلوجه خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، نیروهای عراقی با انهدام پدافند گروهک تروریستی داعش در منطقه «الشهداء» و «جبیل» واقع در جنوب فلوجه به عملیات آزادسازی این دو منطقه ادامه می دهند.

همچنین مقام های محلی منطقه عامریه امروز اعلام کردند، نیروهای امنیتی با پشتیبانی جنگنده های عراقی منطقه «الیتامی» واقع در نزدیکی منطقه «حصی» در مرکز عامریه را آزاد کردند.

ارنست سپس تصریح کرد که واشنگتن به همان اندازه نیز نگران رفتار و برخورد نیروهای فاتح در نبرد با داعش پس از آزاد سازی این شهر خواهد بود و انتظار دارد که نیروهایی که کنترل شهر را بدست می گیرند به اصول اولیه انسانی در رفتار با مردم شهر پایبند بمانند.

به گزارش خبرگزاری ها، عملیات آزادسازی فلوجه از تصرف گروه تروریستی داعش در 23 ماه می گذشته آغاز شده است و بعد از گذشت کمتر از دو هفته از شروع این عملیات، نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق در روزهای اخیر توانسته اند وارد بخش هایی از مناطق مسکونی در حومه شهر فلوجه شوند.

همچنین «کریم النوری» عضو هیات سرپرستی نیروهای مردمی عراق روز دوشنبه تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی برای نجات خانواده های محاصره شده در فلوجه و انتقال آنها به مکان امن، خود را در تیررس تروریست ها قرار می دهند.

به گزارش خبرگزاری سما بغداد، وی افزود: نیروهای بسیج مردمی عراق به رغم شدت یافتن حمله تک تیراندازها، اقدام به انتقال خانواده های عراقی به مراکز استقرار آوارگان می کنند.

النوری عنوان کرد: نیروهای مردمی به تمام وظایف خود در آزادسازی مناطق اطراف شهر فلوجه عمل کرده اند و از چهار جهت در 2 تا 3 کیلومتری نیروهای امنیتی عراق مستقر هستند و از آنها حمایت می کنند.

وی ادامه داد: در صورت نیاز و درخواست رسمی برای مداخله، نیروهای مردمی آماده حمله به فلوجه هستند.

در همین حال استوارت جونز سفیر آمریکا در عراق روز دوشنبه اعلام کرد، هیچ نشانه ای از وجود تجاوز و نقض حقوق مردم در فلوجه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، استوارت جونز سفیر آمریکا در عراق امروز در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد افزود: حمایت از مردم فلوجه نیز مورد تاکید حیدرالعبادی نخست وزیرعراق بوده و تاکنون نشانه ای که حاکی از تجاوز و آزار و اذیت مردم از سوی نظامیان عراقی و نیروهای مردمی این کشور باشد، دیده نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار