رقابت نزدیک کلینتون و سندرز در انتخابات روز سه شنبه کالیفرنیا

نظرسنجی ها حاکی است در آستانه انتخابات درون حزبی ایالت کالیفرنیا، وزیر خارجه سابق با فاصله اندکی از سناتور برنی سندرز پیش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک سایت خبری بر اساس میانگین چندین نظرسنجی اعلام کرد که کلینتون حدود 47.7 درصد و سندرز حدود 45.7 درصد آراء را کسب می کنند.

از آنجایی که میزان آرای حزبی (دلیگت) با احتساب سهم آراء اختصاص می یابد، رقابت نزدیک در کالیفرنیا در کنار پیشتازی کلینتون در نظرسنجی های ایالت «نیوجرسی» ، به این معنا است که او بزودی می تواند تعداد آرای حزبی کافی برای نامزدی رسمی حزب دموکرات را به دست آورد.

بر اساس ارقام روزنامه نیویورک تایمز، کلینتون با داشتن 1807 رای حزبی در برابر 1517 رای حزبی سندرز پیش است و با احتساب آرای حزبی ویژه (سوپر دلیگت) آرای او به 2355 می رسد و این درحالی است که برای به دست آوردن نامزدی حزب به 2383 رای حزبی نیاز دارد. کالیفرنیا 546 و نیوجرسی 142 رای حزبی دارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری «سی اِن اِن»، هر چند کلینتون به کسب آرای حزبی لازم برای به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات نزدیک شده است اما یک مشکل جدی دارد و آن هم این است که سندرز قصد تسلیم شدن و قبول شکست را ندارد.

سندرز وعده داده که «جنبش» خود را به کنوانسیون حزبی در فیلادلفیا خواهد کشاند. سندرز روز شنبه در یک کنفرانس خبری در لس آنجلس ، از رسانه ها به دلیل اینکه آرای حزبی ویژه (سوپر دلیگت) را نیز در شمارش آرای حزبی نامزدها لحاظ کرده اند، به شدت انتقاد کرد.

سندرز با تاکید بر اینکه در پایان رقابت های حزبی هیچ نامزدی قادر به کسب آرای حزبی (عادی) لازم نیست تاکید کرد که کنوانسیون حزب دموکرات برای اعلام رسمی نامزد حزب یک کنوانسیون رقابتی خواهد بود.

برخی دموکرات ها ابراز نگرانی کرده اند که سرسختی سندرز یک نقطه منفی برای این حزب به شمار می رود زیرا به کلینتون اجازه نمی دهد که توجه خود را به طور کامل متوجه رویارویی را دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار