کرباسچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مسائل داخلی و خارجی را در اداره کشور نمی‌توان جدا کرد

دبیرکل حزب سازندگی گفت: مسائل داخلی و خارجی را در اداره کشور نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان توجه مجلس دهم به مسادل داخلی برای عملیاتی شدن شعارهای روحانی در این زمینه اظهار داشت: مسائل داخلی و خارجی را در اداره کشور نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی در ادامه افزود: ما تا مسائل خارجی‌مان حل و فصل نشود، نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل شده بدانیم و یا حل آن را ساده تلقی کنیم.

دبیرکل حزب سازندگی با اشاره به اینکه تعیین سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی منوط به شرایط اداره کشور و وضعیت اقتصادی و امکاناتی است، گفت: حساسیت بر روی یک موضوع خاص با قضاوت ذهنی قبلی، ممکن است ذهن را از آن معیاری که برای بررسی یک مسئله ضرورت دارد، منحرف کند.

کرباسچی تصریح کرد: در مجلس نهم حساسیت‌های فوق‌العاده‌ای بر روی برجام بود و وقت زیادی را از مجلس برای بررسی این موضوع گرفت، و این به دلیل اداره تعاملی بود که مجلس با دولت داشت.

وی با بیان اینکه بررسی بخش‌هایی از برجام در مجلس نهم حتی از حوزه وظایف مجلس نیز خارج بود، تاکید کرد: اگر رفاقت نسبی در رابطه با طرح‌ها و  لوایح دولت وجود نداشته باشد، مجلس می تواند کار و وقت متعادلی را بر روی سیاست داخلی، سیاست خارجی و مسائل اقتصادی و اجتماعی بگذارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار