در صحن علنی مطرح شد؛

ادیانی: گزارش نعمت‌زاده مطالب روزنامه‌هاست/ لاریجانی: فکر می‌کنم نمایندگان تمرکز لازم را نداشتند

نماینده قائم شهر و سوادکوه ضمن اعتراض به روزنامه‌ای بودن گزارش وزیر صنعت از رئیس مجلس درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی را کرد.

ادیانی: گزارش نعمت‌زاده مطالب روزنامه‌هاست/ لاریجانی: فکر می‌کنم نمایندگان تمرکز لازم را نداشتند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی ادیانی نماینده قائم شهر و سوادکوه  طی اخطاری براساس بند 11 ماده 24 در صحن علنی امروز مجلس سه شنبه 18 خرداد ماه خطاب به رئیس مجلس گفت: مباحثی که وزرا و رؤسای دستگاه‌ها در مجلس مطرح می‌کنند انصافا خوب است و بر روی اصل قضیه حرفی نداریم.

وی تصریح کرد: اما به نظر می رسد با تمام زحماتی که وزرا برای تبیین موضوعات خود می‌کشند اغلب مطالب روزنامه‌ها را در مجلس عنوان می‌کنند و حرف جدیدی نمی‌زنند و در گزارش وزرا چاره اندیشی وجود ندارد.

لاریجانی رئیس مجلس خطاب به ادیانی گفت: پس معلوم است روزنامه‌ها حرف حساب می‌نویسند.

ادیانی در پاسخ به وی گفت: روزنامه‌ها علاوه بر حرف حسابی، هندسه‌ای هم می‌نویسند، اگر قرار است ما نظرات وزرا و کارشناسان را مورد استفاده قرار دهیم پیشنهاد می‌کنم جلسه غیرعلنی برگزار شود تا وزرا حرف‌هایشان را صریح‌تر بزنند.

لاریجانی در پاسخ به وی اذعان داشت:‌ بنده فکر نمی‌کنم اگر شما اکنون به صورت صریح حرفتان را بزنید ثلمه‌ای به عالم وارد شود، اگر واقعا نظراتی در مورد بخش تولید دارید خوب بگویید چه ایرادی دارد.

رئیس مجلس ادامه داد: اینکه بگویید ده هزار واحد صنعتی در کشور خوابیده و آقای وزیر صنعت می‌خواهید چه کنید، چه نیازی به برگزاری جلسه غیرعلنی داریم.

وی بیان داشت: هر کسی نظری می‌خواهد بدهد وقت بگیرد و نظراتش را بیان کند بنده احساس نمی‌کنم جلسه غیرعلنی باید باشد.

ادیانی در پاسخ به وی گفت: ما بحثمان این است که ارائه گزارش به نمایندگان مردم از سنخ مطالب موجود در روزنامه‌ها است.

لاریجانی در پاسخ به ادیانی با تعجب گفت: خدا وکیلی گزارش امروز وزیر را می‌دانستید و در روزنامه‌ها منتشرشده، بنده که سابقه زیادی هم دارم از این گزارش استفاده کردم.

ادیانی بار دیگر در پاسخ به لاریجانی اظهار داشت: می‌توانم مطالب این وزرا را در روزنامه‌ها جمع بندی کرده بیاورم و تقدیم کنم.

رئیس مجلس در پاسخ به ادیانی اذعان داشت: لابد روزنامه‌ها خیلی دقیق می‌نویسند بنده فکر می‌کنم معیار ما روزنامه‌ای یا غیرروزنامه‌ای بودن گزارش‌ها نیست، گزارش وزیر صنعت انصافا خوب بود.

لاریجانی خطاب به وزیر صنعت گفت: خواهش می‌کنم از این گزارش خود نسخه‌هایی را تکثیر کنید و به نماینده‌ها بدهید زیرا فکر می‌کنم تمرکز لازم وجود نداشته است.

وی ادامه داد: آقای نعمت‌زاده جسته و گریخته یک چیزهایی را گفت که خوب منتقل نشده است.
انتهای پیام/
 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار