زنجان

برگزاری جشنواره قرآنی رمضان در بهار قرآن

ناصر مقدم گفت: سومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری به مناسبت ماه مبارک رمضان درمناطق مختلف این استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه های قرآن و نهج البلاغه استان و شهرستان ها، فرمانداری ها و دفتر ائمه جمعه برگزار می شود.

وی زمان برگزاری این جشنواره را از 24 خرداد تا دوم تیر سال جاری برشمرد و از اجرای 424 برنامه طی آن خبر داد.
مقدم اظهار کرد: امسال در چهار شهرستان نمایشگاه قرآن و عترت با محتوای آثار هنری تجسمی، صنایع دستی، آثار نفیس، قرآن، کتاب کودک و نوجوان، ادعیه، علوم قرآنی و نرم افزارهای با موضوع قرآن و نهج البلاغه دایر می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری 30 محفل انس با قرآن کریم در ١٣ شهر این استان خبر داد و به حضور قاریان ممتاز ملی و بین المللی و اجرای تواشیح در این محافل اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: در شش شهرستان جلسه های تفسیر قرآن کریم توسط ائمه جمعه برگزار می شود.
مقدم ادامه داد: ١٦ نشست تخصصی با موضوع قرآن و عترت در شهرستان ها برگزار می شود که در این نشست ها داستان های قرآنی، اخلاق و قرآن، امر به معروف و نهی از منکر و امام شناسی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری 12 عصر شهر رمضان در ١٢ شهر و محل دفتر ائمه جمعه خبر داد و اجرای 20 نمایش خیابانی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای جشنواره قرآنی برشمرد.
وی به اکران فیلم های کوتاه در کنار نمایشگاه های دایر شده اشاره کرد و از برگزاری دو مسابقه قرآن و نهج البلاغه طی ماه مبارک رمضان با عنوان چشمه های جاری از شبکه تلویزیون محلی اشراق برای عموم مردم خبر داد.
مقدم از تجلیل 30 شخصیت برجسته قرآنی در این جشنواره خبر داد و مسابقه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید برای کودکان را از دیگر برنامه های این جشنواره خواند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت : طرح خانواده یاسین طی برگزاری این جشنواره در پنج روستای سطح استان اجرا می شود.
وی از برگزاری مسابقه قرائت ربنا در سه بخش نوجوان، جوان و میانسال خبر داد و افزود: امسال 30 موذن و قاری قرآن پیشکسوت روستاهای استان زنجان تجلیل می شوند.
این جشنواره قرآنی در دو سال قبل نیز طی ماه رمضان در زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: قرآن ، جشنواره ، رمضان ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.