پورابراهیمی در صحن علنی:

کشور فاقد سند جامع آب است/ وزیر نیرو در برنامه ششم بحران آب را مد نظر قرار دهد

نماینده مردم کرمان گفت: کشور ما فاقد سند جامع آب است که این موضوع بزرگترین مشکل در حوزه مدیریت منابع آب کشور است.

کشور فاقد سند جامع آب است/ وزیر نیرو در برنامه ششم بحران آب را مد نظر قرار دهد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا پورابراهیمی در واکنش به گزارش ارائه شده توسط وزیر نیرو در صحن علنی مجلس اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در شرایط فعلی مدیریت منابع آبی کشور است. در حال حاضر کشور ما فاقد سند جامع آب است  این موضوع بزرگترین مشکل در حوزه مدیریت منابع آب کشور است.

وی ادامه داد: اگر شرایط مذکور ادامه پیدا کند بلاتکلیفی موجود در مدیریت منابع آب ادامه پیدا می‌کند. در حال حاضر 90 درصد منابع ‌آب کشور صرف کشاورزی می‌شود و مصرف آب در بخش صنعت که مهم‌ترین بخش برای توسعه کشور است تنها سه درصد از آب کل کشور را مصرف می‌کند.

پورابراهیمی با مقایسه میزان آب مصرفی در کشاورزی دنیا نسبت به ایران گفت: تولید یک تن چغندر قند در ایران 446 متر مکعب آب مصرف می‌کند اما این رقم در کل دنیا 136 مترمکعب است. وقتی می‌خواهیم یک تن  گندم را در ایران تولید کنیم دو برابر معمول دنیا آب مصرف می‌کنیم. یک تن برنج در ایران 3 هزار و 531 مترمکعب آب مصرف می‌کند اما این رقم در دنیا تنها 2 هزار و 664 مترمکعب آب مصرف می‌کند و این نشان دهنده مشکلات ما در حوزه کشاورزی است.

وی افزود: تا زمانی که قیمت واقعی آب و برق در کشور مشخص نشود وضعیتی که امروز در هدر رفتن منابع وجود دارد ادامه خواهد یافت. از وزارت نیرو درخواست داریم در برنامه ششم چند حکم را در نظر بگیرد که یکی از آنها تدوین سند جامع آب کشور است. بحران آینده کشور بحران آب خواهد بود.  آقای وزیر به شرایط مذکور رسیدگی کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: بحران آب ، مجلس ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار