اهواز؛

3 پرواز آمبولانس هوایی در دو روز

2 بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه در کمتر از پنج ساعت برای انجام دو ماموریت اعزام فوری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: به دنبال درخواست مرکز فوریت های پزشکی 115 لالی جهت اعزام بالگرد اورژانس هوایی برای انتقال جوان 26 ساله که دچار کاهش سطح هوشیاری به دلیل ایست قلبی-تنفسی شده بود، بلافاصله با هماهنگی ستاد بحران دانشگاه، بالگرد اورژانس هوایی به این شهرستان اعزام شد.

دکتر شهیار میرخشتی افزود: تکنسین های اورژانس 115، بیمار را با بالگرد از بیمارستان امید لالی به بیمارستان گلستان اهواز منتقل نمودند.

میرخشتی دومین ماموریت اورژانس هوایی را مربوط به حادثه واژگونی یک دستگاه کامیون ایسوزو در محور خوزستان به چهارمحال و بختیاری(شهرستان اندیکا) دانست و افزود: در این حادثه 13 زن، مرد و کودک مصدوم شدند که توسط آمبولانس های مسجد سلیمان و اندیکا به بیمارستان های 22 بهمن و شفاء مسجدسلیمان منتقل شدند.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه بیان داشت: چهار نفر از مصدومان شامل یک زن 30 ساله، دو دختر سه ساله و 13 ساله و یک پسر 11ساله به دلیل وخامت حال و نیاز به انتقال به یک مرکز درمانی با امکانات بهتر با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.

وی همچنین افزود: در روز جمعه 14خردادماه 95 نیز پیرو درخواست بهورز منطقه ری تاوه از توابع باغملک مبنی بر نیاز فوری به انتقال یکی از عشایر کوهستانی و ییلاقی این منطقه که دچار فشار خون بالا و کاهش سطح هوشیاری شده بود، با توجه به صعب العبور بودن منطقه، پس از هماهنگی های لازم  با ستاد بحران دانشگاه یک فروند بالگرد اورژانس هوایی به منطقه اعزام و بیمار به بیمارستان شهید طباطبایی باغملک منتقل گردید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار