باقری:دوپینگ خط قرمز فدراسیون وزنه برداری است

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: خط قرمز فدراسیون وزنه‌برداری، دوپینگ است و به جرأت می‌گویم هر وزنه‌بردار یا مربی از این خط عبور کند مجازات‌های سنگینی در انتظارش خواهد بود.

  به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛  دکتر داود باقری، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به این موضوع که بیش از هر زمان دیگری پروسه پیشگیری و مبارزه با دوپینگ در دستور کار کمیته پزشکی قرار گرفته است، اظهار داشت: معضل دوپینگ در ورزش از ابتدا وجود داشته اما در دهه های اخیر دست‌اندرکاران کلان ورزش دنیا تمام تلاش و تمرکز خود را به کار بسته‌اند تا ضمن پیشگیری و آموزش ورزشکاران برای عدم رجوع به این پدیده شوم، خیلی جدی با این معضل مبارزه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وادا (آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ) و تمامی ارگان‌های زیرمجموعه این سازمان خیلی جدی‌تر از همیشه در صدد برآمده‌اند تا با دوپینگ مبارزه کرده و متخلفان را طبق قانون جریمه کنند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: فدراسیون وزنه‌برداری ایران همسو و همگام با این برنامه‌ریزی، حرکت خود را از یک سال و نیم قبل استارت زده و به صورت جدی با برگزاری کلاس‌های آموزشی داخلی و بین‌المللی و گرفتن تست دوپینگ از تمامی رده‌های سنی، شرایط را به گونه‌ای تعریف کرده تا وزنه‌برداران و مربیان با عزم راسخ فدراسیون در خصوص پیشگیری و مبارزه با دوپینگ هماهنگ و همگام شوند.

باقری در خصوص اینکه دلیل گرفتن آزمایش دوپینگ به صورت پی در پی و مکرر از وزنه‌برداران چیست و آیا این موضوع می‌تواند به پیشگیری از روی آوردن وزنه‌برداران به مواد نیروزای دوپینگی مؤثر باشد، تأکید کرد: بی‌تردید اخذ تست دوپینگ به صورت مکرر از وزنه‌برداران می‌تواند خود عاملی مؤثر برای کنترل این معضل شوم در بدنه اصلی تیم‌های ملی و تعمیم این برنامه اثربخش درسطح باشگاه‌های کشور باشد.

وی افزود: مطمئناً ما اگر مقوله مبارزه با دوپینگ را از خودمان شروع کنیم حتماً در آتیه‌ای نزدیک فوایدش را خواهیم دید. دوپینگ معضلی شوم در ورزش، خصوصاً در رشته وزنه‌برداری به شمار می‌رود که می‌توان با سخت‌گیری‌های ایچنینی و گرفتن آزمایشات پی در پی از وزنه‌برداران کنترلش کرد و در نهایت با آموزش صحیح به مربیان و وزنه‌برداران، جایگزینی سلامت و ایده‌آل برای آن در ذهن و افکار اهالی این رشته پر افتخار تعریف کرد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری با بیان این موضوع که فدراسیون وزنه‌برداری مصمم‌تر از همیشه و مثل یک سال و نیم گذشته به مبارزه با دوپینگ ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم فدراسیون وزنه‌برداری یکی از فدراسیون‌هایی بوده که در طول یک سال و نیم گذشته ارتباطی نزدیک و همکاری بسیار خوبی با فدراسیون پزشکی ورزشی و نادوی ایران در خصوص مباحث آموزشی و کنترل دوپینگ داشته است.

باقری تصریح کرد: در حال حاضر همچنان این ارتباط نزدیکتر از قبل ادامه خواهد داشت و تردید نداشته باشید اگر ورزشکاری در هر رده سنی، تخلفی در باب دوپینگ مرتکب شود طبق قانون مجازات می‌شود و محرومیت‌های سنگینی در انتظارش خواهد بود.

وی در پایان گفت: خط قرمز فدراسیون وزنه‌برداری، دوپینگ است و به جرأت می‌گویم هر وزنه‌بردار یا مربی از این خط عبور کند مجازات‌های سنگینی در انتظارش خواهد بود. تدابیر در نظر گرفته شده برای مبارزه و کنترل دوپینگ حتی ممکن است موجب کشف موارد و نمونه‌های مثبتی در تست‌های اخذ شده از وزنه‌برداران کشورمان شود! بی‌تردید فدراسیون وزنه‌برداری بدون هیچ‌گونه تخفیفی و براساس مقررات آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) و همچنین مجازات‌هایی که کمیته انظباطی فدراسیون اتخاذ خواهد کرد، با متخلفان برخورد جدی در دستور کار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار