اصفهان؛

برگزاری پنجمین اجلاس دوسالانه مجمع شهرداران آسیایی در غازیان‌تب ترکیه

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی از برگزاری پنجمین اجلاس دوسالانه مجمع شهرداران آسیایی در غازیان‌تب ترکیه خبرداد.

محمد خدادادی در حاشیه برگزاری سومین نشست تخصصی هماهنگی و هم‌اندیشی یازدهمین اجلاس شهرداران  جاده ابریشم در کاشان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این جلاس آذرماه سال جاری با هدف ارائه راهکارهای لازم در حل چالش‌های مشترک کشورهای آسیایی ازجمله ترافیک، آلودگی هوا، بازیافت و  بلایای طبیعی و خواهرخواندگی شهرهای متناظر و دارای اشتراکات برگزار می‌شود.
به‌گفته‌وی، شهرهای شرکت‌کننده در این اجلاس همتای خود را پیدا می‌کنند و علاوه بر انعقاد قرارداد خواهرخواندگی از تجربیات و تبادل نظریات یکدیگر در مباحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری چهار دوره اجلاس دوسالانه مجمع شهرداران آسیایی در تهران، استانبول، بانکوک در تایلند و هایکو  چین افزود:ایران و  12کلان شهر کشور به‌همراه کاشان  به‌عنوان عضو این مجمع در اجلاس و برنامه‌های آن حضور دارند.
به‌گفته‌وی، 71 کشور جهان از جمله ایران،  ترکیه، پاکستان، هندوستان ، کره، مالزی، اندونزی، فیلیپین، چین، ویتنام و سایر کشورهای آسیایی در مجمع شهرداران آسیایی عضویت دارند.
دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی با اشاره به اینکه شهردار شهر میزبان در هر دور از اجلاس طی دوسال ریاست اجلاس را دارد گفت مجمع شهرداران آسیایی پس از برگزاری هر اجلاس یک بیانیه مبنی بر کارهای انجام شده و در دست اقدام پیرامون چالش‌های مشترک شهرهای آسیایی صادر می‌کند.
خدادادی تصریح کرد: علاوه بر کاشان  12 کلان شهر کشور ایران از جمله مراکز  استان تهران، کرج، اصفهان، شیراز، قم، همدان، قزوین، کرمانشاه، یزد، رشت، بندرعباس و سمنان عضو مجمع شهرداران آسیایی هستند.
*خواهرخواندگی کاشان با اوسان وی در ادامه از اقدامات شهردار کاشان برای خواهرخواندگی شهر کاشان با اوسان در کره‌جنوبی خبرداد و گفت: شهردار کاشان با شرکت در پنجمین اجلاس
دوسالانه  مجمع شهرداران آسیایی در  غازیان‌تب ترکیه اقدامات انعقاد قراردادخواهرخواندگی شهر کاشان با اوسان را انجام‌می‌کند.
خدادادی ،با اشاره به اینکه شهرهای خواهرخوانده علاوه بر استفاده از تجربیات و تبادل نظریات یکدیگر در مباحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی پروژه‌های مشترکی را به صورتی تعاملی و مشارکتی اجرا می‌کنند.
به‌گفته‌وی، حدود 10 شهر طی چهار دوره برگزاری اجلاس دوسالانه مجمع شهرداران آسیایی تا کنون قرارداد خواهرخواندگی امضا کردند.
 دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی تصریح کرد: قرارداد خواهرخواندگی قزوین با های‌کو چین و تهران با تایلند دو نمونه از این قراردادها است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.