شخصیت های مهر طلب چه خصوصیاتی دارند؟

مهرطلب ها باید یاد بگیرند که اول باید خودشان را دوست بدارند، سپس به دیگران بپردازند.

مهدی امامی روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شخصیت مهرطلب، اظهار داشت:  شخصیت های مهرطلب همواره نیاز به تأیید دیگران دارند و از اینکه دیگران آنها را نپذیرفته و مورد انتقاد قرار دهند، هراس دارند. 

وی افزود: اینگونه افراد، بسیار حساس و آسیب پذیرند و هر کاری انجام می دهند تا توجه و محبت دیگران را جلب کنند اما فردی پرتوقع هستند و از دیگران انتظار زیادی دارند. 

این کارشناس ادامه داد: مهرطلب ها در مسائل مالی نسبت به خود سخت گیرند و خساست به خرج می دهند، اما نسبت به دیگران دست و دلباز و ولخرج اند. این افراد نیازهای خود را نادیده می گیرند و همواره سعی در مظلوم نمایی دارند و خود را موجودی تنها می دانند. 

امامی درباره دلایل  بروز این رفتارها گفت: این افراد در محیطی رشد و پرورش یافته اند که احساسات و نیازهایشان کنار گذاشته شده است به همین دلیل در بزرگسالی نیز از اینکه از حق خود دفاع کنند و نیازهایشان را طلب کنند احساس گناه می کنند و آنرا خودخواهی می دانند. 

این کارشناس در پایان گفت: افرادی که شخصیت مهرطلب دارند  باید یاد بگیرند کمک کردن به دیگران خوب است اما باید بدانند" خودشان"مهم ترین شخص زندگیشان هستند و  در وهله اول  باید به خودشان احترام گذاشته و  خودشان را دوست بدارند و عزت نفس شان را افزایش دهند. این افراد بهتر است به این نکته توجه داشته باشند که با محبت بیش از حد و تلاش  زیاد در جهت  خشنودی دیگران، خود را در معرض سوء استفاده قرار می دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار