آبادان؛

رمضان نام يكى از ماه هاى قمرى

در روايات اسلامى ماه خدا و ميهمانى امت پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ماه رمضان در روايات اسلامى ماه خدا و ميهمانى امت پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در اين ماه در نهايت كرامت و مهربانى پذيرايى مى كند.

پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى فرمايـد: «ماه رجــب ماه خـدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، هر كس همه اين ماه را روزه بگيرد خداوند همه گناهانش را می بخشد، بقيه عمرش را تضمين می كند و او را از تشنگى و عطش دردناك روز قيامت امان می دهد.»«رمضـان» در لغـت از «رمـضـاء» بـه معنـاى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانيـدن مى باشد.

 چون در اين ماه گناهان انسان بخشيده مى شود، به اين ماه مبارك رمضان گفته اند.رمضان نام يكى از ماه هاى قمرى و تنها ماه قمرى است كه نامش در قرآن آمده است.

در اين ماه كتاب هاى آسمانى قرآن كريم، انجيل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.اين ماه، در ميان مسلمانان از احترام، اهميت و جايگاه ويژه اى برخوردار و ماه سلوك روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه سازى و فراهم كردن زمينه هاى معنوى در ماه هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به اين ماه شريف و پربركت آماده مى كنند، و با حلول اين ماه با شور و اشتياق و دادن اطعام و افطارى به نيازمندان، شب زنده دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه دارى و... روح و جان خود را از سرچشمه فيض الهى سيراب مى كنند.

فضیلت های ماه مبارک رمضان

1.    برترين ماه سال

2.    نزول كتب آسمانى در اين ماه

3.    توفيق روزه

 انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، ماه رمضان ، ماه ، قمری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.