تولید پوشاک عناصر داعش بدست کودکان آواره سوری در ترکیه

روزنامه دیلی میل نوشت: پوشاک عناصر داعش بدست کودکان آواره سوری در ترکیه تولید می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های غربی فاش کردند کودکان سوری آواره در ترکیه که برای کمک به امور معیشتی خانواده های شان تمایل دارند کار کنند در صنایع پوشاک مخصوص عناصر گروه تکفیری صهیونیستی داعش به کار گرفته می شوند و در واقع از فقر و نیاز مالی آنان سوء استفاده و بهره برداری می شود.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» اعلام کرد کودکان سوری آواره در ترکیه که بین 9 تا 13 سال سن دارند باید در شرایط بسیار سخت کار کنند. این کودکان روزانه 12 ساعت در ازای 40 لیره (معادل 12 دلار) کار می کنند.

مالک یک کارگاه تولید پوشاک در ترکیه به دیلی میل گفت: تجارت لباس فرم (نظامی) در مقایسه با دیگر لباس ها بسیار پر سودتر است. وی از استانبول پارچه می خرد ولی کارگاه تولید پوشاک مخصوص عناصر داعش در انتاکیه در مناطق مرزی با سوریه قرار  دارد.

وی افزود: موقعیت ممتاز کارگاه تولید پوشاک عملیات تجارت را آسان قرار می دهد و علاوه بر داعش پوشاک مخصوص دیگر گروه های تروریستی مانند احرار الشام و جبهه النصره را نیز تامین می کند. پوشاک مخصوص عناصر تروریستی در سوریه بعد از تولید در ترکیه به شهر الرقه که در واقع مرکز گروه تروریستی داعش در سوریه تلقی می شود صادر می شود.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد سه میلیون آواره سوری در ترکیه به سر می برند و بیش از 80 درصد از کودکان سوری مقیم در ترکیه به دلایل مختلف نمی توانند ادامه تحصیل بدهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار