تونر: ایران و روسیه از نفوذ سیاسی خود در سوریه استفاده کنند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، روسیه و ایران از بشار اسد بخواهند، روند سیاسی و توقف خصومت از هم نپاشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  از روسیه و ایران خواست با استفاده از نفوذ خود در دولت سوریه اجازه ندهند که روند سیاسی و توقف خصومت ها از هم بپاشد. 

مارک تونر در نشست خبری روز سه شنبه در وزارت خارجه آمریکا در صحبت های مقدماتی خود به حملات تروریستی در استانبول ترکیه اشاره کرد و گفت:آمریکا قویا حملات تروریستی در استانبول ترکیه را محکوم می کند.آمریکا عمیق ترین تسلیت ها را به خانواده های کشته شدگان اعلام می کند و برای بهبود سریع زخمی ها دعا می کند. آمریکا بر تعهد قوی خود برای همکاری با ترکیه تاکید می کند. ترکیه عضو مهم ناتو و عضو با ارزش در ائتلاف ضد داعش است.

مارک تونر پس از این صحبت مقدماتی کوتاه از خبرنگاران خواست تا پرسش های خود را مطرح کنند.

خبرنگاری پرسید: سازمان ملل متحد ، عربستان سعودی را از فهرست سیاه مربوط به حقوق کودکان در ائتلاف تحت امر سعودی در یمن خارج کرد. در گزارش سازمان ملل متحد گفته شده است که ائتلاف ، در سال گذشته مسئول شصت درصد مرگ و جراحت کودکان در یمن بوده است.

 با این وجود آنها اکنون ائتلاف تحت امر سعودی را به علت فشار زیاد از فهرست سیاه خارج کردند. پرسش نخست من این است که آیا شما هیچ نظر خاصی درباره این تحول خاص دارید؟ پرسش دوم من این است که آیا آمریکا این موضوع را با سازمان ملل و یا سعودی ها در میان گذاشته است؟

مارک تونر در پاسخ گفت: ما به این تحول کنونی توجه داریم و مصرانه خواستار مشارکت سریع و شفاف پادشاهی(سعودی) در روند بازنگری شدیم. ما محافظت از کودکان در مناقشات مسلحانه در یمن و هر جای دیگر در دنیا را جدی می گیریم و همچنان از همه طرف ها در مناقشه یمن می خواهیم که از غیرنظامیان محافظت کنند و به تعهدات خود براساس قانون بین الملل انسان دوستانه عمل کنند که شامل تعهد به تمایز بین اهداف نظامی و غیرنظامی می شود. ما مرتبا با مقامات سعودی و دیگر اعضای ائتلاف تماس داریم و روی اهمیت کاستن از حملات به غیرنظامیان تاکید می کنیم.

وی افزود: ما بارها از همه طرف های مناقشه خواستیم که از غیرنظامیان محافظت کنند و به تعهدات خود عمل کنند. عربستان سعودی وعده داد که کمیسیونی تشکیل دهد تا درباره گزارش های معتبر مربوط به تلفات غیرنظامیان که ناشی از حملات تحت امر سعودی باشد، تحقیق کند. عربستان سعودی وعده داد که گزارشی روشن و کامل و عینی درباره یافته هایشان ارائه کند. ما آنها را ترغیب می کنیم که در اسرع وقت این کار را انجام دهند.

خبرنگاری پرسید: آیا شما فکر می کنید که گزارش و تحقیق سازمان ملل متحد مستقل نیست؟ چرا سعودی ها باید درباره قتل هایی که مرتکب می شوند تحقیق کنند؟

مارک تونر پاسخ داد: من شما را به سازمان ملل متحد ارجاع می دهم که در باره منطق مربوط به تصمیم خود اعلام نظر کند. همه آن چیزی که من می توانم بگویم این است که عربستان سعودی گفته است که آنها  نهادی تحقیقاتی تشکیل خواهند داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که با پرسش های متعدد درباره چرایی خروج نام عربستان از فهرست گزارش مربوط به کودکان در جنگ یمن روبرو شده بود گفت: من نمی توانم درباره روندهای داخلی در سازمان ملل متحد صحبت کنم. من شما را به آنها ارجاع می دهم که برای شما توضیح دهند چرا این تصمیم را گرفتند.

مارک تونر گفت: ما هیچ فشاری به سازمان ملل متحد وارد نکردیم، چیزی که من گفتم این است که ما گزارش های مربوط به تلفات غیرنظامیان  را بسیار جدی می گیریم.ما همه گزارش های معتبر را جدی می گیریم و سعودی ها وعده دادند که این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
عربستان وآمریکا دونام دارندولی همان امریکا است ودرواقع امریکاقتل عام انجام می دهدوال سعود عربستان نگهبان انبارهای امریکاهستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
چرا انها از نفوذ خود به داعش فشار نمی اورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
روسیه تازه پاشنه آشیل امریکا که همان اسرائیل و عربستان است را به خوبی پیدا کرده و تا زمانی که امریکا دست از شیطنت در شبه جزیره کریمه بر ندارد روسیه هم چنان به اقدامات خود ادامه خواهد داد .ضمنا از امریکاییها همیشه باید دوبله تضمین گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
خخخ....قاتل بره خودش از تعداد جنایت هاش تحقیق کنه!!!!!
آخرین اخبار