آل اسحاق: خصوصی سازی گام بلندی در اقتصاد مقاومتی است

دبیر کارگروه فروش باشگاه نفت تهران یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل هزینه‌های ورزش کشور در راستا اقتصاد مقاومتی را خصوصی سازی دانست.

آل اسحاق: خصوصی سازی گام بلندی در اقتصاد مقاومتی است
حسین آل اسحاق در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقتصاد مقاومتی در ورزش اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشرفت اقتصاد مقاومتی در عرصه کشور کنترل هزینه‌ها از طریق توجه ظرفیت‌های داخلی است اتفاقی که متأسفانه در ورزش ما رخ نمی‌داد یا کمتر شاهد چنین موضوعی هستیم.

وی افزود: تعداد مدال‌های کشورها در آوردگاه‌های مهم جهان ورزش مانند المپیک و رقابت‌های بین‌المللی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود اگر ما بتوانیم خروجی ورزش همگانی و قهرمانی خود را به عرصه حرفه‌ای نزدیک کنیم امکان موفقیت ما بالا می‌رود.

وی ادامه داد: متأسفانه بیشتر باشگاه‌های ورزشی ما بجای اینکه به فکر نخبه پروری و صادر کردن استعداد های ورزش کشور  باشند به خارج از کشور و جذب ورزشکاران خارجی توجه دارند از طرفی باید با اعتماد به مربیان داخلی زمینه موفقیت آن‌ها را فراهم کنیم تا دیگر شاهد حضور برخی مربیان بی ‌کیفیت خارجی در ورزش ایران نباشیم.

دبیر کارگروه فروش باشگاه نفت تهران با اشاره به لزوم تقویت شرکت‌های سازنده تجهیزات ورزشی داخلی بیان کرد: سالانه میلیاردها تومان تجهیزات ورزشی به کشورمان وارد می‌شود در حال که می‌توانیم با تقویت شرکت‌های داخلی سازنده این تجهیزات از برون رفت سرمایه‌های کشور جلوگیری کنیم.

آل اسحاق خاطر نشان کرد: یکی دیگر از راه‌ها کنترل هزینه‌های در عرصه ورزش کشور ایجاد اماکن ورزشی استاندارد است در این حالت باشگاه‌ها و تیم‌های ملی ما مجبور نمی‌شوند برای برگزاری اردو به خارج از کشور برند و ارز رایج مملکت را در کشورهای همسایه هزینه کنند.

وی خصوصی سازی را یکی از مهم‌ترین راه‌ها در پیشبرد اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: شاید مهم‌ترین عاملی که می‌توان ورزش ما را در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار دارد خصوصی سازی باشد.

متأسفانه برخی مسئولان به دنبال ایجاد محدودیت برای درآمدزایی از ورزش کشور هستند درحالی‌که اگر کار‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و از دولتی سازی دست برداریم هزینه‌های بیت‌المال را هم کاهش دهیم در کل اگر این موارد به خوبی رعایت شود گام بلندی در عرصه اقتصاد مقاومتی برمی‌داریم و به اصطلاح درون‌زای برون نگر خواهیم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار