اراک؛

اهمیت خواندن دعای سحر

یکی از دعاهایی که در ایام ماه مبارک رمضان بر خواندن آن سفارش شده دعای سحر است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در تعریف دعای سحر از امام چهارم علیه السلام نقل شده است که اگر مردم بدانند در این دعا چه فوائدی هست و از آن، چه نتایجی بدست می‏آورند در مسابقه برای رسیدن به آن فوائد با شمشیر یکدیگر را عقب می‏زنند تا خود به آن فوائد نایل شوند.
 دعای سحر، ام الدّعوات است.
کسی که دعای سحر را لمس کند، تمامی دعاها را لمس کرده و کسی که به این دعا نرسد در حاشیه بهشت زندگی می‏ کند و یا بگوئیم در روستاهای نزدیک به شهر بهشت ولیکن به مرکز آن شهر که مدینه فاضله و حرم اصلی خدا و اولیاء خدا است راه پیدا نمی‏ کند مگر این که این دعا را بخواند، بداند و بخواهد. اگر تمامی دعاهای وارده از پیشوایان معصوم را به عنوان خط تکامل بشناسیم این دعا آخرین مقصد تکامل است.
همه دعاها انسان را به سوی خدا می‏ برد و  این دعا انسان را در حضور خدا قرار می‏ دهد.
 همه دعاها تقاضای حور و قصور است اما این دعا تقاضای رضوان الله است و رضوان الله اکبر وقتی است که این دعا مستجاب شود و انسان مجهز به اسماء اعظم خدا شود و در مقام خلافت الهی قرار گیرد و صاحب اراده کن فیکونی خدا شود.
 اسماء اعظم خدا که کلیات و مهمات آن در دعای سحر ذکر شد به هدایت امام چهارم (ع) بوده و به عقیده هر عالم و عارفی، پر محتواتر و پر برکت ‏تر از دعای سحر دعایی وجود ندارد تا جایی که اگر یک هزارم از آن چه در این جملات می‏ خواهیم برای ما مستجاب شود، کافی است که برای همیشه در دنیا و آخرت خوشبخت و سعادتمند باشیم. در این دعا امام چهارم (ع) آدرس اسم ‏های اعظم خدا را به انسان‏ها می‏ دهد و آن‏ها را تشویق می‏کند که هر چه بهتر و بیشتر این اسماء را از خداوند تبارک و تعالی تقاضا کنند و از او بخواهند تا آن‏چنان اسم و صفتی که خودش دارد به آن‏ها بدهد تا به نام‏ های خدا نام‏گذاری شوند و به صفات خدا موصوف گردند و متخلق به اخلاق خدا شوند و در نتیجه از نظر موفقیت و از نظر علم و قدرت و حکمت خداگونه بدانند و خداگونه کار کنند.
یکی از وعده‏ هایی که خداوند متعال در قرآن به انسان‏ها می ‏دهد و آن‏ها را تشویق می‏ کند تا خود را به وعده ‏های خدا برسانند وعده همین اسماء و صفات است.
در آیه 180 سوره اعراف می‏فرماید : وللله الاسماء الحسنی فادعوه بها و ذرو الذین یلحدون فی اسمائه
یعنی خداوند متعال بهترین اسم‏ها و صفت‏ها را دارد.
 شما آن اسم ‏ها و صفت‏ ها را از خدا بخواهید و از او خواهش کنید تا یک چنان اسماء و صفاتی که خودش دارد به شما هم بدهد و شما با همان اسم و صفتی خوانده شوید که خدا خوانده می‏ شود و با همان اسم‏ هایی شما را صدا بزنند که خدا را صدا می‏ زنند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دعای ، سحر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.