حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از طرح های پژوهشی ایران و روسیه

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: این صندوق از طرح های مشترک پژوهشگران ایرانی و روسی با هدف انتقال تکنولوژی و ارتقای سطح کیفی شرکت ها حمایت می کند.

نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حمایت  صندوق از تفاهم نامه های انجام شده با روسیه اظهار داشت:  در سومین نشست کارگروهی که با حضور اقای ستاری در مسکو انجام شد به یکسری توافقات با روسیه رسیدیم که این صندوق آمادگی خود را برای حمایت از طرح های پژوهشی اعلام کرد.

وی ادامه داد: پژوهشگران ایرانی و روسی می‌توانند در 12 حوزه علمی و پژوهشی با یکدیگر همکاری کنند که فراخوان مربوطه نیز طی هفته جاری منتشر می شود و در نشست هفته گذشته که با حضور روئسای کارگروه دو طرف انجام شد طرفین درباره گسترش و  همکاری های فناوری دو کشور و پیگیری مصوبات نشست های پیشین این کمیسیون بحث و تبادل نظر کردند.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی فناوری در خصوص جلسه بین ستاری و راگزین گفت: این نشست به ریاست سورنا ستاری از ایران و دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه برگزار شد و کارگروه های ذیل این کمیسیون نیز تشکیل جلسه دادند تا درباره برنامه ها، طرح ها و پروژه های مشترک در زمینه های مختلف علمی و فناوری موضوعات طرح شده دو نشست قبلی را پیگیری کنند.

ضرغام یادآورشد: در جلساتی که بین مسئولان ایرانی و روسیه طی دو سال گذشته صورت گرفته است، نزدیک به 40 پروژه در زمینه های مختلف از جمله نانو، بیو، تجهیزات پزشکی، درمان بیماری های صعب العلاج، علوم شناختی، همکاری های دانشگاهی و حوزه هایی از این دست برای شروع همکاری های تازه، مطرح و برخی از آنها نهایی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار