پیش‌لرزه‌های همه‌پرسی انگلیس؛ نارضایتی 61 درصد فرانسوی‌‌ها از اتحادیه اروپا

تلگراف نوشت فرانسوی‌ها بیش از شهروندان انگلیسی از اتحادیه اروپا روی‌گردان شده‌اند.

پیش‌لرزه‌های همه‌پرسی انگلیس: نارضایتی 61 درصد از شهروندان فرانسوی‌ در نظرسنجی‌ها از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف، نتایج نظرسنجی‌ها در فرانسه نشان می‌دهد شهروندان این کشور در ماه‌های اخیر، بیش از انگلیسی‌ها نسبت به کارآمدی اتحادیه اروپا بدبین شده‌اند. این موضوع که در تغییر جغرافیای سیاسی قاره اروپا تأثیر چشمگیری خواهد داشت، گمانه‌زنی‌ها را درخصوص نحوه‌ی واکنش فرانسوی‌ها به خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا با مشکل مواجه کرده است.   

بحران اقتصادی غیرقابل مهار در دهه کنونی مشروعیت نخبگان حاکم در فرانسه را زیر سؤال برده است. از سوی دیگر، کاهش اعتبار دولت کنونی و همپنین تشدید بحران مهاجران نیز باعث افزایش نارضایتی شهروندان فرانسوی از شرایط کنونی حاکم بر کشورشان شده است. 

نتایج نظرسنجی «مرکز تحقیقاتی پیو» که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد 61 درصد از شرکت‌کنندگان فرانسوی نسبت به اتحادیه اروپا نظر مساعدی ندارند. اکثریت این افراد خواستار بازگرداندن قدرت به پارلمان فرانسه شده‌اند. نتایج این نظرسنجی مخالفت فرانسوی‌ها را با رویکردهای «فرانسوا اولاند،» رئیس‌جمهور این کشور، درخصوص اتحادیه اروپا نشان داد.  

در این گزارش به نقل از یک اقتصاددان و استاد دانشگاه فرانسوی آمده است: فرانسوی‌ها در این نظرسنجی در اصل مخالفت خود را نخبگان حاکم بر کشورشان - 5000 نفری که کنترل همه امور را در این کشور اروپایی در دست دارند- نشان داده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار