ارزش 1.2میلیارد دلاری محصولات صادراتی در منطقه پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس میزان صادرات از منطقه پارس جنوبی را در اردیبهشت ماه سال جاری دو میلیون 528 هزار تن به ارزش 1.2 میلیارد دلار عنوان کرد.

مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انبار مکانیزه گوگرد اظهار داشت: یکی از تولیدات جانبی همه پالایشگاه های منطقه، گوگرد است که هر پالایشگاه به ازای هر فاز 400 تن در روز  گوگرد تولید می کند.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته بخاطر نگهداری گوگرد در فضای باز آلایندگی های زیست محیطی در منطقه ایجاد می شد که خوشبختانه با راه اندازی  انبار  مکانیزه در منطقه پارس جنوبی، از پخش گوگرد در فضای باز جلوگیری به عمل می آید.

یوسفی در خصوص میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح گفت: طرح انبار مکانیزه گوگرد با سرمایه گذاری 28 میلیون یورویی وزارت نفت و سازمان مناظق ویژه انجام شده است.

وی افزود: گوگرد پس از انبار در کشتی های موردنظر برای صادرات به کشورهای منطقه بارگیری می شود.

یوسفی با بیان اینکه هم اکنون سه انبار یزرگ گوگرد در این منطقه وجود دارد گفت: ظرفیت دپوی انبار جدید 160 هزار تن است. 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به اینکه فاز 12 پارس جنوبی  در سال گذشته در مدار سرویس قرار گرفته است اظهار داشت: بعد از این پروژه فازهای دیگر به ترتیب اولویت در مدار سرویس قرار خواهند گرفت که این امر سبب افزایش میزان گوگرد تولیدی در منطقه خواهد شد.

یوسفی در خصوص میزان صادرات از منطقه پارس جنوبی را در اردیبهشت ماه سال جاری دو میلیون 528 هزار تن به ارزش 1.2 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات نسبت به  اردیبهشت ماه سال گذشته رشد 13 درصدی را نشان می دهد به طوری که نسبت به میانگین ماهانه سال گذشته رشد 25 درصدی را تجربه کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی ادامه داد: محصولات تولیدی  از جمله میعانات نفتی، گوگرد، ال پی جی، متانول و سایر محصولات به 30 کشور جهان ارسال می شود.

وی در پایان اجرای این طرح را در راستای توجه وزارت نفت به مسئولیت های اجتماعی و ابعاد زیست محیطی عنوان کرد چرا که این موضوع همواره جزو مشکلات مردم در گذشته بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار