عدم نیاز صنعت به دانش آموختگان/ صنعت کشور در حال رقابتی شدن است

مدیر کل تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف گفت: فعالیت‌های دانشگاهیان قابل ارائه در صنایع مختلف است اما صنعت کشور تمایلی برای استفاده از دانش آموختگان ندارد.

داود رشتچیان مدیر کل تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش تعامل با صنعت گفت: تمام استادان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف فعالیت‌هایی انجام می دهند که کاملاً قابل ارائه در صنعت است، اما از این دستاوردها صنعت استفاده نمی کند.

وی درباره پذیرا نبودن صنعت از دانش آموختگان بیان کرد: دانشگاه کار خودش را به درستی انجام داده و این موضوع را نباید مشکل دانشگاه تلقی کرد چون دانشگاه پتانسیل و توانایی‌های لازم را دارا است، در حالی که صنعت کشور نیازی به فعالیت دانشگاهیان ندارد.

رشتچیان درباره سیستم رقابتی صنعت عنوان کرد: صنعت کشور درحال رقابتی شدن است. تنوع کالاهای موجود در بازار موجب به وجود آمدن رقابت شده، در نتیجه آن شرکت‌ها برای ماندن در رقابت و افزایش فروش و بازدهی باید محصولات با کیفیت ارائه دهند. به علاوه قیمت عرضه کالا در این شرایط بسیار معقول و مناسب است.

وی در خصوص حضور دانش آموختگان در صنعت اذعان داشت: شرکت‌ها برای رسیدن به محصولی با کیفیت و قیمت مناسب باید به موارد زیادی همچون آلودگی و محیط زیست اهمیت دهند و برای رفع مشکلات موجود خود به دانشگاه و دانشگاهیان مراجعه کنند تا برای نیازهای آنان افراد تحصیل کرده طرح ارائه کنند. 

رشتچیان ادامه داد: امید می رود در آینده‌ای نزدیک با توسعه صنعت، چرخ های آن به حرکت بیشتری درآید و به کار گیری بیشتر فارغ التحصیلان را شاهد باشیم.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف اذعان داشت: برای رشد اقتصادی کشور باید مرزهای کشور باز شود، وقتی این اتفاق افتاد محصولات خارجی وارد بازار کشور شده و محصولات کشور برای کارا بودن باید بتوانند با محصولات خارجی رقابت کنند برای این موضوع باید کیفیت خودشان را بالا ببرند پس شرکت ها برای تحقق این امر به سراغ دانشگاهیان می روند.

رشتچیان یاد آور شد: اگر وارد تعاملات جهانی شویم باید به شاخص های جهانی نزدیک شده تا بتوانیم در عرصه رقابت حرفی برای گفتن داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار