باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

جنگ روانی "بی بی سی فارسی" علیه "بشار اسد" + تصاویر

"بی بی سی فارسی" یا همان دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس در تازه ترین ادعای خود به سراغ "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه رفت.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسانه های غربی و به خصوص  "بی بی سی فارسی" جنگ روانی همه جانبه و سنگینی را علیه محور مقاومت به راه انداختند.

رسانه های وابسته به  نظام سلطنتی انگلیس در ماه های اخیر ادعاهای مختلفی را علیه جمهوری اسلامی ایران، سوریه، حزب الله ، انصار الله و ... مطرح کرده اند که در آن ها به منبع معتبری استناد نشده بود.

برای مثال یکبار شبکه خبری  "بی بی سی فارسی" جمهوری اسلامی ایران را به حضور نظامی در سوریه متهم می کند و بار دیگر این رسانه سلطنتی انگلیس به انصارالله درباره ادامه جنگ با عربستان سعودی اتهام می زند.

البته  دستگاه تبلیغاتی انگلیس چند ماه پیش "جنگنده-بمب افکن های" ارتش روسیه را عامل نقض آتش بس معرفی کرده بود و این در حالی است که "بی بی سی فارسی" هیچگاه  اشاره ای به اقدامات تروریست های تکفیری در سوریه ندارد.

اما اخیرا در جدیدترین "ورژن" ادعاهای "بی بی سی فارسی" ؛ دستگاه تبلیغاتی انگلیس جنگ روانی بی سابقه ای علیه "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه به راه انداخته و او را جنگ طلب و ناقض آتش بس معرفی کرده است.

جنگ روانی

***باز خوانی ادعای "بی بی سی فارسی"

شبکه خبری "بی بی سی فارسی" در دو گزارشی که اخیرا منتشر کرده ؛ اتهامات مختلفی  را علیه "بشار اسد" رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح ارتش سوریه مطرح کرده است.

در گزارش اول با چند شهروند سوری مصاحبه شده و آن ها مخالفت خود را با  "بشار اسد"  اعلام کرده اند و همچنین ارتش سوریه در گزارش "بی بی سی فارسی" به بمباران مناطق غیر نظامی و نقض آتش بس متهم شد.

جنگ روانی



در گزارش دوم "بی بی سی فارسی" به سراغ منطقه "الوعر" در استان  "حمص" رفت و با طرح این ادعا که نیروهای ارتش سوریه راه را بر مردم بسته اند،  از وضعیت (مطالعه ادعایی "بی بی سی فارسی") تاسف بار (به زعم دستگاه تبلیغاتی انگلیس) این منطقه در "حمص" سخن گفت.
 

شبکه خبری "بی بی سی فارسی" سپس به سراغ یکی از شهروندان رفت و این فرد سوری به دستگاه تبلیغاتی انگلیس از شرایط سخت زندگی در منطقه "الوعر" توضیحاتی را ارائه کرد.

نقطه مشترک این دو گزارش حمله تبلیغاتی به "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه و ارتش این کشور بود که به شکلی هدفمند از سوی شبکه خبری "بی بی سی فارسی" دنبال شد و هدف آن تخریب چهره "بشار اسد"  بود.


**آیا "بی بی سی فارسی" درباره اتفاقات "ریف حلب" هم گزارش می داد؟

سوالی که مطرح می شود اینکه آیا شبکه خبری "بی بی سی فارسی" درباره اتفاقات "ریف جنوب غربی حلب" هم با این دقت و موشکافی گزارش می داد؟ نکته قابل تامل اینکه در زمانی که تروریست های ائتلاف جیش الفتح با جبهه النصره به شهرک "خان طومان" حمله کردند سخنی از نقض آتش بس نبود. 

جنگ روانی


امیردریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه سومین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تلاش تروریست‌ها برای سوء استفاده از آتش‌بس عنوان داشت: ایران با آتش بس در سوریه همراهی کرد اما نباید آتش بس منجر به تقویت گروه‌های تروریستی شود.

وی با اشاره به تلاش تروریست‌های تکفیری برای سوء استفاده از آتش بس در شمال سوریه ادامه داد: گروه‌های تروریستی و تکفیری از آتش بس برای حمله به خان طومان استفاده کردند و جمهوری اسلامی ضمن همراهی با آتش بس تأکید کرد که نباید این اتفاق منجر به تقویت گروه‌های تروریستی شود (بیشتر بخوانید).

موضع گیری های "بی بی سی فارسی" نشان  می دهد که هم در گذشته و هم در آینده آن ها هوادار تروریست های تکفیری هستند و از این تروریست ها در نبرد با ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه حمایت رسانه ای خواهند کرد.

شبکه خبری "بی بی سی فارسی" در حالی نظام سوریه را به نقض آتش بس متهم می کند که تروریست ها در سه ماهه اخیر هیچ اعتقادی به آتش بس نداشتند و هر جا که لازم بود ؛ آتش بس مورد توافق را شکستند و نمونه بارز آن در خمپاره باران مناطق شمالی سوریه توسط جبهه النصره و ائتلاف جیش الفتح همچون "شهرک فوعه" و "کفریا" بود.


اگر "بی بی سی فارسی" حقیقتا برای مردم سوریه نگران است ؛ چرا به خمپاره باران و موشک باران شهرک های "فوعه" و "کفریا" در  "ریف ادلب" هیچ اشاره ای نمی کند و این موضوع بار دیگر نشان می دهد که دستگاه تبلیغاتی انگلیس آنطور که ادعا می کند، بی طرف نیست.

شبکه خبری "بی بی سی فارسی" در گذشته هم نشان داده که حامی تروریست های تکفیری "داعش" ، جبهه النصره " و "القاعده" و ...  بوده و این موضوع کاملا در گزارش های دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس نمایان است.

سوال دیگر اینکه چرا "بی بی سی فارسی" به شهرهای محاصره شده از سوی تروریست ها و بحران انسانی این مناطق همچون شهر "دیرالزور" اشاره ای ندارد و این موضوع نشان می دهد که این شبکه خبری در مسیر  سیاست های "دیوید کامرون" نخست وزیر این کشور  حرکت می کند.

 

گزارش از محمد زرچینی

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
مرگ برانگلیس وبرادرش امریکا وفرزند ناخلفش اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
حاتم
۲۲:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۰۹:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر انگلیس خونخوار ومرگ بر تمام bbc
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر بی بی سی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر انگلیس
Germany
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
براستی که انگلیس خبیث است.
آخرین اخبار