اصفهان؛

تعیین دوپایگاه نظامی اصفهان برای دفن پسماندهای ساختمانی

فرماندار اصفهان گفت: پایگاه شهید بابایی و شهید وطنپور به عنوان محل هایی برای دفن پسماندهای ساختمانی بخش مرکزی تعیین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فضل الله کفیل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اصفهان افزود : تخلیه پسماند در نقاطی که بر اثر برداشتهای معادن حفره های بزرگی ایجاد شده یک فرصت است که پس از مسطح سازی، نهال کاری شود.
فرماندار اصفهان از این دو پایگاه خواست که هماهنگی لازم را با دستگاههای تخصصی، به ویژه محیط زیست و سازمان پسماند شهرداری داشته باشند.
فرماندار اصفهان، افزود: به منظور رفع ناهنجاریها و بی قانونی ها در تخلیه پسماندهای ساختمانی، سازمانهای مرتبط به ویژه اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قاطع قانونی کنند.
وی با اشاره به تخلیه پسماندها در کنار کانال های آب، زهکشها و کنار رودخانه نیز گفت: شرکت آب منطقه ای باید ضمن جلوگیری از تخلیه نخاله در مجاورت کانالهای آبرسانی، برخورد قانونی را با متخلفان داشته باشد.
کفیل اضافه کرد: این امر بطور قطع در جلوگیری از ادامه تخلفات نقش موثری خواهد داشت.
فرماندار اصفهان تصریح کرد: توجه ویژه به دو طرح جامع مدیریت پسماند وتشکیل شرکت تعاونی پسماند شرق شهرستان حائز اهمیت است.
کفیل ادامه داد: این دو طرح مکمل یکدیگر بوده و به منظور اجرایی کردن آنها اقدامات و گام های مؤثری برداشته شده که باید با پیگیری مصوبات تا نیمه سال جاری اجرایی شود.
فرماندار اصفهان درباره محل تخلیه نخاله های ساختمانی اظهارکرد: امروزه محل تخلیه این نخاله ها به یک آسیب و ناهنجاری تبدیل شده لذا لازم است با توجه به گستردگی شهرستان در بخش های ششگانه کمیته پسماند به ریاست بخشداران با حضور مدیران ادارات محیط زیست و منابع طبیعی و شهرداریهای مستقر در بخش تشکیل و نسبت به تعریف و تعیین نقاطی برای تخلیه نخاله در سطح بخشها اقدام و نتیجه در جلسه آینده کارگروه پسماند شهرستان بررسی و تصمیم گیری شود.
وی پیرامون محل دفن پسماندهای روستایی نیز تصریح کرد: کمیته پسماند بخش باید کمیته ای پایداربوده و بر محل دفن پسماندهای روستاها نظارت کامل داشته باشد و در این راستا اداره محیط زیست نیز براساس یک برنامه مدون در این رابطه بازدیدهای لازم را انجام دهد .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.