قم؛

باور واحد برای مقابله با تهاجم فرهنگی

رهبری در فرمایشات اخیرشان ولنگاری فرهنگی را مورد توجه قرار داده‌اند و از مسؤولان انتقاد داشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: ایشان ما را به رعایت تقوا سفارش می‌کند و می‌فرمایند که به تقوا و پرهیزگاری در خلوت و آشکار اهتمام داشته باشید.  
 
وی با اشاره به ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی افزود: رهبری در فرمایشات اخیرشان ولنگاری فرهنگی را مورد توجه قرار داده‌اند و از مسؤولان انتقاد داشته‌اند.  
 
امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مقابله با تهاجم فرهنگی همانند مقابله با تهاجم نظامی باید جامعه ما به یک باور برسد، اظهار کرد: اگر چنین باوری در جامعه شکل گرفت، شرایط مقابله با تهاجم فرهنگی فرق می‌کند. برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید قرارگاه‌های فرهنگی شکل داده و همه امکانات و ظرفیت‌ها را برای مقابله با تهاجم فرهنگی بسیج کنیم.  
 
وی ضرورت برخورد با مروجان فرهنگ بیگانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر به جای برخورد مروجان فرهنگ غربی تشویق شدند چه انتظاری داریم که تهاجم فرهنگی برچیده شود. امروز این افراد شناسایی می‌شوند، دستگیر نمی‌شوند و اگر دستگیر شوند برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد.  
 
حسینی‌بوشهری تاکید کرد: برخی از مسؤولان به کسانی که ناهنجاری در جامعه ایجاد می‌کنند مدال افتخار داده می‌شود و وقتی که به عناصر هنجارشکن در جامعه دینی مدال می‌دهید دیگران هم جری می‌شوند.  
 
وی با اشاره به اینکه صداوسیما در ایام مختلف سال و ماه مبارک رمضان اقدامات قابل توجهی داشته است، افزود: البته این سئوال مطرح است در میان برنامه‌های مهم، آژیر خطر تهاجم فرهنگی به صدا در می‌آید یا تبلیغ کالاهای بنجل؟ جامعه باید بداند که دشمن در کمین خانواده‌ها است.  
 
امام جمعه قم تاکید کرد: امروز باید آژیر خطر به صدا در بیاید تا قربانیان تهاجم فرهنگی کم شود و این اقدام در جامعه ضروری است.  
 
وی با تاکید بر اینکه برخورد با تهاجم فرهنگی به امری ملی تبدیل شود، اضافه کرد: تهاجم فرهنگی ارزش‌ها و هویت انقلاب و سرمایه‌های دینی و ملی را از بین می‌برد؛ در دوران دفاع مقدس همه امکانات و سرمایه‌های خود را بسیج کردیم و امروز هم باید بودجه‌ها و امکانات فرهنگی را تقویت کنیم.  
 
حسینی‌بوشهری تصریح کرد: اینکه چه تعداد نماینده برای عضویت در کمیسیون فرهنگی به صف ایستاده‌اند بهترین نماد برای نشان دادن این است که مجلسیان ما چه اهتمامی نسبت به مسائل فرهنگی دارند.  
 
امام جمعه قم در ادامه حلول ماه مبارک رمضان را خدمت روزه‌داران تبریک و تهنیت گفت و افزود: پیامبر گرامی اسلام در ارتباط با ماه مبارک رمضان فرمودند که رمضان ماهی عادی نیست و حسنات چند برابر به ثبت رسیده و گناهان آمرزیده می‌شود.  
 
وی با بیان اینکه باید از همه فرصت‌های ماه مبارک رمضان بهره ببریم، بیان کرد: در این ماه فرصتی طلایی در اختیار ما قرار دارد و باید از این فرصت برای توبه استفاده کنیم.  
 
وی تصریح کرد: فیلمی تهیه شده و اکران عمومی می‌شود و تهیه‌کنندگان و نمایش دهندگان ثروت هنگفتی به دست می‌آورند و بعد از مدت‌ها می‌گویند می‌خواهیم جلوی اکران فیلم را بگیریم. آیا چنین اتفاقاتی پسندیده جامعه دینی و انقلابی است؟  
 
وی به سالروز تشکیل جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: اگر کشاورزی در کشور ما رونق لازم را پیدا کند بخش قابل توجهی از استقلال کشور تامین می‌شود. برای کشوری با این همه امکانات پسندیده نیست که گزارش واردات برنج، ‌گندم و سایر مایحتاج را در خبرها بشنویم.  
 
وی به پنج شاخصه مد نظر رهبری مبنی بر انقلابی بودن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: پایبندی به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله این شاخصه‌ها است، امروز شاهد هستیم که جوانان در مسیر دفاع از حرم اهل بیت، انقلابی عمل می‌کنند.  
 
امام جمعه قم در پایان گفت: هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به این آرمان‌ها و پایبندی به استقلال همه جانبه از دیگر شاخصه‌های انقلابی بودن است.  
 
 انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.