مردم منتظر ارزانی برنج باشند

نائب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به گرانی این روزهای برنج، با آمدن محصول نو ظرف 40 الی 45 روز آینده قیمت ها سیر نزولی به خود خواهد گرفت.

علی اکبریان نائب رئیس انجمن برنج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش قیمت برنج اظهار داشت:چندی پیش قیمت برنج طارم در مازندران به کیلویی 10 هزار تومان رسیده بود که از 20 روز گذشته با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت قیمت ها روند نزولی به خود گرفتند به طوریکه اکنون به کیلویی 8 هزار و 800 تومان رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه بازار برنج رو به آرامش است، گفت: با توجه به گرانی این روزهای برنج، با آمدن محصول نو ظرف 40 الی 45 روز آینده قیمت ها سیر نزولی به خود خواهد گرفت.

اکبریان ادامه داد: در اسفند ماه سال گذشته به سبب سودجویی برخی دلالان قیمت برنج در بازار حبابی شد اما به مردم این یقین را دادیم که نگران افزایش قیمت نباشند چرا که این روند مقطعی است.

نائب رئیس انجمن برنج با اشاره به میزان تولید در سال جاری بیان کرد: با توجه به نزولات جوی و آب و هوای مساعد پیش بینی می شود که میزان تولید به مرز 2 الی 2 میلیون و 200 هزار تن برسد.

وی در پاسخ به این سوال که واردات براساس اعلام مدیر کل دفتر ساماندهی توسعه وزارت کشاورزی سقف مشخصی دارد یا خیر ؟ افزود: واردات برنج براساس کمبود سرانه 36 کیلوگرم امری اجتناب ناپذیر است چرا که می بایست با توجه به میزان تولید و کمبود سرانه مصرف حدود 600 الی 700 هزارتن برنج وارد شود اما گفتنی است که واردات برنج از تیر ماه به مدت 5 ماه ممنوع است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار