باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

ایدئولوژی "داعشی" و "بربریت" در "یورو 2016" + تصاویر

پس از بازی دو تیم انگلیس و فدراسیون روسیه، "آس اسپانیا" با انتخاب تیتر "بازگشت بربریت" آن را تاسف بار خواند.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرفداران دو تیم  انگلیس  و فدراسیون روسیه پس از بازی دیشب که به تساوی انجامید ؛ ادامه مسابقه را به  اردوکشی خیابانی موکول کردند و ده ها تن در این نزاع زخمی شدند.

برای "مارسی" که یکی از شهرهای مهم فرانسه هم به حساب می آید ؛ بنا به گفته منابع رسانه ای پس از بازی دو تیم انگلیس و فدراسیون روسیه، دیگر نیازی نبود که داعش به این شهر حمله کند؛ بلکه مردم خود به جان هم افتادند و شهر را ملتهب کردند.

اندیشه

اندیشه

اندیشه


**پلیس فرانسه هشدارهای وزیر ورزش را جدی نگرفتند

"پاتریک کانه"، وزیر ورزش فرانسه قبل از بازی دو تیم هشدار داده بود که بازی روسیه و انگلیس یکی از پنج دیدار ریسکی مسابقات یورو 2016 است و با توجه به هوادارانی که هر دو تیم دارند، احتمال درگیری بین آنها وجود دارد.

البته منشا درگیری دو روز قبل از بازی بود. یک روز پیش از شروع بازی دو تیم، حدود 100 هوادار انگلیسی با 50 جوان فرانسوی در منطقه بندر قدیمی  "مارسی"  درگیر شده بودند و به نظر می رسد اولین درگیری ها به هواداران انگلیسی اختصاص داشت.


اندیشه

جالب است که پلیس فرانسه به هشدارهای وزارت ورزش این کشور توجه نکرد و نتیجه آن درگیری سنگین در "مارسی" بود که توانایی نیروهای امنیتی فرانسوی را در تامین امنیت "مارسی" کشور زیر سوال برد.

البته روزنامه های اروپایی هم به این موضوع واکنش نشان دادند و آن را تاسف بار خواندند. رسانه‌های معتبر اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی حوادث اخیر "مارسی" را زیر ذره بین گرفته و این اتفاق تلخ را شرم آور و تاسف بار توصیف کردند.

"آس اسپانیا" با انتخاب تیتر "بازگشت بربریت" شاید کوتاهترین اما عمیق‌ترین نگاه را به سیاهی‌های شب گذشته داشت. "گازتا دلواسپورت" ایتالیا نیز با انتخاب تیتر "هیولای یورو" گزارشی مفصل از این حوادث منتشر کرد. "لاپروونس فرانسه" نیز این اتفاقات را مایه تاسف فرانسه و شرم آور توصیف کرد و امنیت ناقص خیابان‌ها را زیر تیغ نقد گرفت. البته گفته می شود برخورد خشن پلیس هم اعتراضات را افزایش داد.


اندیشه


اندیشه


نکته جالب توجه این بود که همسر "جیمی واردی" مهاجم  تیم ملی انگلیس پس از بازی به سراغ  صفحه اجتماعی خود  رفت تا نارضایتی خود را از نوع رفتار پلیس ضد شورش فرانسه نشان دهد.

او نوشت: این بدترین تجربه‌ای بود که در یک بازی خارج از خانه داشتم. بدون هیچ دلیلی به میان ما گاز اشک‌آور پرتاب کردند، ما را در بخشی از ورزشگاه حبس کرده و مانند حیوانات با ما برخورد کردند، واقعاً تکان دهنده بود.  من خودم با چشمان خودم این اتفاقات را دیدم. نمی‌توانم درباره چیزهایی که ندیدم نظر بدهم، اما چیزهایی که درگیر آن بودم، وحشتناک بود.



**اندیشه داعشی اروپایی ها در "یورو 2016"

اتفاقات اخیر در "مارسی" نشان داد که اندیشه داعشی در "یورو 2016" و تعصبات افراطی در این کشور جریان دارد و درگیری های ادامه داری در  جام ملت های اروپا در سال 2016  وجود خواهد داشت که نیروهای امنیتی توانایی دفع آن را ندارند.

در روزهای اخیر و با اعتصاب شرکت های خدمات مسافربری هوایی در فرانسه و به آتش کشیده شدن خودروها و درگیری های "مارسی" سوال که برای مسئولان اروپایی مطرح می شود اینکه آیا فرانسه توانایی حفظ  امنیت ملی خود و تامین امنیت مسابقات را دارد؟

در اتفاقات تروریستی سال گذشته "پاریس"،  پلیس نشان داد که توانایی تامین امنیت را در پایتخت ندارد و این موضوع اخیر ثابت کرد که هر بحران امنیتی در فرانسه به راحتی می تواند تبدیل به یک موج شود.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۳:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
اگر فرانسه سالانه میلیاردها یورو هزینه ایجاد یک نیروی امنیتی برای کنترل شهروندانش می کرد قطعا این مشکلات را نداشت اما در عین حال تاثیر این کار بر روی اقتصاد فرانسه به شدت بالا بود. این یک دوران گذار است و بالاخره تمام می شود اما در مجموع این خود مردم هستند که باید امنیت را ایجاد و تثبیت کنند. وگرنه اقتصاد فرانسه درآمدهای نفتی ندارد که بخواهد یک نیروی امنیتی 500 هزار نفری برای گزارش گیری و کنترل فرد فرد مردم کشورش ایجاد کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
پیشرفته بودن یک کشور دلیل با فرهنگ بودن ( آدم بودن ) نیست .
جانی های داعشی که با روشهای وحشتناک مردم را در عراق و سوریه میکشند از تمام کشورهای متمدن آمده اند و از سر سیری و تفریح دست به این جنایتها میزنن که در هیچ جای تاریخ نمونه های به این شدت دیده نشده است . وقتی برای یک بازی فوتبال که الظاهر برای تماشا چیان نفعی ندارد این وحشی گری ها انجام میشود وای به روزی که به هر دلیلی جنگی در بگیرد . حیوانات از روی غریزه فهمیده اند که انسان چه موجود وحشی و بیرحمی است که وقتی میبیند یا سریع فرار میکنند یا زود دست به حمله میزنند تا جانشان را نجات دهند تازه به ندرت دیده شده که آنها تا سرحد مرگ با هم درگیر شوند بر خلاف انسانها که به قصد کشت باهم نزا میکنند
Germany
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دوستان یه موقه خدای نکرده فک نکنید اینا وحشی بازیه ها نوعی تمدن مدرن هست.
فقط ترخدا الگو برداری نکنید این موردا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
هیچ اشکالی نداره کافیه آمریکا متوجه ناتوانی فرانسه دربابت تامین امنیت بشه اونوقت خیلی محترمانه نیروهای نظامیشو در خاک این کشور پیاده میکنه:)
Germany
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
اینم از فرهنگ اروپایی ها.
آخرین اخبار