گزارش وبسایت فوروارد:

آیا حزب دموکرات سیاست خود را در قبال رژیم‌صهیونیستی تغییر می‌دهد؟

وبسایت فوروارد در گزارشی به تحلیل سیاست‌های حزب دموکرات در قبال رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «فوروارد»، «برنی سندرز،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنان خود بر حقوق فلسطینی‌ها و مسئله اشغالگری رژیم‌صهیونیستی تمرکز داشته است؛ اما به نظر می‌رسد تلاش‌های او چندان نتیجه بخش نیست. در نخستین جلسه برنامه کار حزب دموکرات مسائل مختلفی از جمله حقوق فلسطینی‌ها و اشغالگری رژیم‌صهیونیستی مطرح شد.

این جلسه پیامی واضح برای «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» داشت: علیرغم تلاش‌های «برنی سندرز» و حامیانش، تغییری در برنامه کار این حزب ایجاد نمی‌شود.

«رابرت وکسلر،» نماینده سابق ایالت فلوریدا در کنگره اعلام کرد:« با تمام احترام، آنچه همه فراموش می‌کنند این است که شخصی به نام «هیلاری کلینتون» در انتخابات مقدماتی پیروز شد. کلینتون یک سیاست مشخص در خصوص اسرائیل دارد. در واقع این دیدگاه هیلاری کلینتون است که پیروز شده است.»

سخنان وکسلر گواهی بر دیدگاه دموکرات‌ها در رابطه با رژیم‌ صهیونیستی است. این حزب ترجیح می‌دهد رویکرد خود نسبت به رژیم صهیونیستی را بدون تغییر ادامه دهد. حتی ممکن است بندی را برای محکوم کردن تلاش‌ها به منظور تحریم کردن و غیرمشروع دانستن رژیم صهیونیستی اختصاص دهد. در واقع حمایت از راه حل این رژیم متخاصم به منظور تشکیل دو دولت مجزا و منع استفاده از واژه «اشغال» در برنامه دموکرات‌ها خواهد بود.

البته «مت داس،» رئیس بنیاد صلح خاورمیانه در یک مصاحبه خارج از این جلسه اعلام کرد: «حمایت از حقوق فلسطینی‌ها و حقوق اسرائیلی‌ها با هم در تناقض نیست.»

این در حالیست که «کُرنل وست،» یکی از نمایندگان سندرز که منتقد رژیم صهیونیستی است، مقامات صهیونیست را «شخصیت‌های مشابه ترامپ» خواند. وی همچنین خطاب به اعضای کمیته گفت:« آیا موافقید که زندگی یک کودک فلسطینی به اندازه زندگی یک کودک یهودی ارزشمند است!»

روند جلسه نشان داد که اکثر اعضای این حزب از تشکیل دو دولت مجزا حمایت می‌کنند. اما تمایلی به وارد کردن موارد مورد نظر طرفداران فلسطین در پلتفرم رسمی خود ندارند.

«هوارد برمن،» نماینده سابق کالیفرنیا در کنگره نیز در این خصوص اعلام کرد:« باید مطمئن شویم که هیلاری کلینتون رئیس‌جمهور بعدی آمریکا است. باید پلتفرمی را تنظیم کنیم که همه با آن موافق باشیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار