افزایش اعتبارات پژوهشی در لایحه بودجه سال 95

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از پروژه های کلان این وزارتخانه در حوزه اقتصاد مقاوتی و جزئیات جدول شماره 14 که برای افزایش اعتبارات پژوهشی در نظر گرفته شده، خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جدول شماره 14 در لایحه بودجه بیان کرد: دولت در لایحه بودجه امسال جدولی با عنوان جدول شماره 14 تصویب کرده که برای افزایش اعتبارات پژوهشی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: چون سهم اعتبارات پژوهشی از تولیدات ناخالص ملی کمتر از نیم‌درصد است، دولت برای اینکه براساس سیاست‌های کلان خود، این درصد را افزایش دهد و به حداقل یک درصد برساند، جدول 14 را اضافه کرده است.

احمدی گفت: براساس این جدول حدود هفت هزار میلیارد تومان از محل تجمیع سایر اعتبارات و جابجایی اعتبارات دولت در حوزه پژوهش خرج می‌شود. بنابراین می‌توان گفت جدول 14 شامل مجموعه‌ای از اعتبارات است که دولت در نظر گرفته تا بتواند سهم اعتبارات پژوهشی را از 47صدم‌ درصد به یک درصد برساند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم همچنین با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی این وزارت‌خانه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و یادآور شد: از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به ستاد مربوطه تقدیم شده است.

احمدی درباره این برنامه‌ها اظهار داشت:  در این زمینه چهار پروژه کلان بازنگری و اصلاح آموزش عالی کشور برای کارآفرینی و ایجاد دانشگاه کارآفرین؛ طراحی و پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و پژوهش کشور برای ماموریت‌گرا کردن فعالیت موسسات آموزشی؛ تبدیل پنج دانشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی (یعنی قرار گرفتن در بین 100 تا 200 دانشگاه برتر دنیا) و طراحی الگوی تغییر و ارتقای نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات کلان دستگاهی و بنگاه‌های اقتصادی کشور را مشخص کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار