اردبیل؛

انتخاب شهرستان مشگین شهر به عنوان پایلوت گردشگری در کشور

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: انتخاب شهرستان مشگین شهر به عنوان پایلوت گردشگری در کشور به تصویب سازمان امور عشایری رسیده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابراهیم امامی در جلسه بررسی توسعه توریسم در مناطق عشایری افزود: با توجه به وجود پتانسیل‌های بالای گردشگری در مناطق عشایری نیاز است با هدف توسعه توریسم فرهنگی با محوریت زندگی سنتی و بومی عشایر اکو توریسم عشایر در مشگین‌شهر راه‌اندازی شود که در این زمینه از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

وی گفت: انتخاب شهرستان مشگین شهر به عنوان پایلوت گردشگری در کشور به تصویب سازمان امور عشایری رسیده و درصدد هستیم با اجرای طرح‌های مختلف در ییلاقات سبلان گام مهمی در شناسایی قابلیت‌ها و جذابیت‌های گردشگری منطقه برداریم که خروجی آن در بحث درآمد زایی و ایجاد اشتغال برای اهالی شهرستان بسیار قابل توجه خواهد بود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: جذابیت‌های زندگی عشایری در جلب و جذب توریست داخلی و خارجی بسیار موثر است به طوریکه با انجام مطالعات در زمینه توسعه گردشگری عشایر شهرستان مشگین‌شهر تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم در این زمینه اقدامات اساسی را انجام داده و زمینه توسعه گردشگری را در این شهرستان در بین عشایر فراهم کنیم.

امامی همچنین از راه‌اندازی بازارچه‌ صنایع دستی در مسیرهای گردشگری و عشایری خبر داد و افزود: در این راستا 2 بازارچه عرضه محصولات عشایری و فرآورده‌های دامی در مسیر آبگرم شابیل و قینرجه در فصل تابستان راه‌اندازی می‌شود و انتظار می‌رود مورد استقبال گردشگران واقع شود.

وی با اشاره به استقرار درصد بالای عشایر در ییلاق محدوده شهرستان مشگین‌شهرگفت: این منطقه به عنوان قطب جامعه عشایری در استان مطرح است و نیاز است برای فعال‌‌سازی اکو توریسم عشایری در زمینه لباس‌های سنتی عشایر، موسیقی سنتی، صنایع دستی، سازه آلاچیق، چیدمان و تزئینات داخلی آن‌ها، آداب و سنت‌ها و سبک زندگی عشایری مطالعات مرتبط انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.