اهواز؛

تامین هزینه دوره پیش دبستانی دانش آموزان بی بضاعت خوزستان

توسعه دوره پیش دبستانی در استان خوزستان با اولویت مناطق محروم، روستایی و حاشیه شهرها اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خانواده هایی كه توانایی پرداخت هزینه دوره پیش دبستانی را ندارد خودمان این مبلغ را از طریق اعتبارات دولتی و یا غیر دولتی تأمین خواهیم كرد.

محمد تقی زاده اظهار كرد: موضوع پیش دبستانی دستور كار اول و بحث كانون های ورزشی و تربیت بدنی دستور كار دوم این شورا است. طی دو سال اخیر تعداد نوآموزان پیش دبستانی را از ۳۰ هزار به ۷۵ هزار نوآموز ارتقا دادیم.

وی افزود: امسال در بودجه ملی وزارت آموزش و پرورش مبالغی را برای توسعه دوره پیش دبستانی در نظر گرفته اند و طی تماس با معاونت مربوطه به ما اعلام شد كه خوزستان با توجه به شرایط خاصش در اولویت اختصاص این اعتبارات خواهد بود.

مدیركل آموزش و پرورش خوزستان تصریح كرد: توسعه دوره پیش دبستانی در استان خوزستان با اولویت مناطق محروم، روستایی و حاشیه شهرها اجرایی خواهد شد.

تقی زاده با اشاره به اینكه سال گذشته ۷۶ هزار نوآموز خوزستانی در دوره پیش دبستانی تحصیل كردند، خبر داد: پیش بینی می شود كه در سال تحصیلی آینده بین ۱۰۷ تا ۱۰۸ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی تحصیل كنند.

وی بیان كرد: افرادی كه برای مربی دوره پیش دبستانی انتخاب كردیم همه دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و در طول سال تحصیلی هم آموزش خواهند دید. در حقیقت این افراد روند به كارگیری استخدام رسمی و همچنین گزینش را می گذرانند.

مدیركل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد: مؤسسه های مختلف مانند مهدهای قرآنی می توانند از طریق آموزش و پرورش تقاضای راه اندازی و برگزاری دوره های پیش دبستانی را ارائه كنند كه در صورت داشتن شاخص های لازم این مجوز به آنها اعطا می شود.

تقی زاده با تأكید بر لزوم توجه به دوره پیش دبستانی و در اولویت قرار داشتن این دوره در آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: به تمامی مدارس مقطع ابتدایی ابلاغ شد تا یک بنر را با جمله كوتاه (پیش دبستانی اجباری شد) در فضای مدرسه نصب كنند.

وی عنوان كرد: خانواده هایی كه توانایی پرداخت هزینه دوره پیش دبستانی را ندارد خودمان این مبلغ را از طریق اعتبارات دولتی و یا غیر دولتی تأمین خواهیم كرد ولی پیش دبستانی در سال تحصیلی آینده اجباری خواهد بود.

مدیركل آموزش و پرورش خوزستان ابراز تأسف كرد: در اهواز ۳۰ هزار معلم بازنشسته و شاغل وجود دارد ولی متأسفانه حتی یک سانتی متر فضای فعال به نام استخر برای آنها نداریم.

سید بهزاد علوی رئیس شورای نظارت استانی آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش های استاندار سابق و توجه ویژه وی به آموزش و پرورش گفت: شهرداری ها در ۵۶ كشور جهان متولی برگزاری دوره پیش دبستانی هستند و به عبارت دیگر آموزش و پرورش تنها برنامه ریزی كرده و شهرداری ها نیز تأمین اعتبار را برعهده دارند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.