اهواز؛

تلاش برای افزایش 76 درصدی پوشش پیش دبستانی

پیش بینی شده كه ۱۰۷ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی را در سال تحصیلی آینده داشته باشیم ولی باید به همین میزان هم در راستای توسعه دوره پیش دبستانی فعالیت كنیم تا میزان پوشش آن را از ۷۶ درصد افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست استانداری خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان خوزستان در توسعه پوشش دوره پیش دبستانی رشد قابل توجهی را از نظر كمی داشته است. البته در كیفیت آموزشی نیز پیشرفت هایی حاصل شده كه شاهد تأثیرات خوب آن در كاهش تكرار پایه دانش آموزان مقطع ابتدایی هستیم ولی این آموزش ها اگر تداوم داشته باشد كماكان در سایر مقاطع نیز اثر خواهند گذاشت.

فرج الله خبیر افزود: پیش بینی شده كه ۱۰۷ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی را در سال تحصیلی آینده داشته باشیم ولی باید به همین میزان هم در راستای توسعه دوره پیش دبستانی فعالیت كنیم تا میزان پوشش آن را از ۷۶ درصد افزایش دهیم.

سرپرست استانداری خوزستان تصریح كرد: اعلام شده كه استان های مازندران، گیلان و فارس درصد پوشش دوره پیش دبستانی بالاتری نسبت به استان دارند بنابراین باید رمز موفقیت چنین استان هایی را بررسی و از تجارب آنها در راستای افزایش درصد در استان خوزستان بهره مند شویم.

خبیر با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مناطق مختلف خوزستان در راستای افزایش درصد پوشش دوره پیش دبستانی گفت: به عنوان نمونه شهرهایی مانند امیدیه، ماهشهر، دزفول، آبادان و خرمشهر كه ظرفیت های خوبی دارند باید دارای بالاترین درصد پوشش باشند.

وی پیشنهاد داد:‌ طرح ساماندهی مناطق حاشیه مصوب شده كه ردیف بودجه ای را هم برای اجرایی شدن آن در نظر گرفته اند، تلاش می كنیم تا از بودجه این طرح برای تخصیص اعتبار به پوشش دوره پیش دبستانی در خود مناطق حاشیه و محروم استفاده كنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.