شهرکرد؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در دفتر سازمان ملل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از برپایی نمایشگاه صنایع دستی این استان در دفتر سازمان ملل در ایران خبر داد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در دفتر سازمان ملل
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی محمدی مقدم افزود: این نمایشگاه با حضور بانوان حوزه آبخیز دوراهان ـ سولگان واقع در بروجن، در سالن دفتر سازمان ملل در ایران برپا شد.

وی با بیان اینکه حوزه آبخیز دوراهان ـ سولگان از سایت‌های تعمیمی پروژه منارید در چهارمحال و بختیاری است که اجرای این الگو از سال 1394 در آن آغاز شده، اضافه کرد: در بازدید اردیبهشت‌ماه امسال مورالی معاون نماینده سازمان ملل در ایران، دست‌آوردهای این سایت قابل‌توجه ارزیابی شد.

محمدی مقدم اضافه کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای پروژه منارید و محصولات و تولیدات خانگی و صنایع دستی و توانمندی گروه‌های محلی بانوان ارائه و معرفی شد.

گفتنی است: پروژه بین المللی منارید (MENARID) در چارچوب برنامه مدیریت و توسعه پایدار و یکپارچه منابع طبیعی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در 7 کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می‌شود. این پروژه در ایران، با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF)، برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌عنوان نماینده دولت، از شهریور 1390 آغاز شده است.

حفاظت از ظرفیت زیست‌بوم‌ها در جهت تأمین معاش مردم محلی از اهداف این پروژه است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.