نمایشگاه قرآن مشهد در سطح کشور بی نظیر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد به دلیل ویژگیهای خاصی که دارد در سطح کشور بی نظیر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید سرابی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از نکاتی که این نمایشگاه را متمایز می کند استمرار در برگزاری مداوم و برجسته شدن موضوع عترت در آن است.

وی ادامه داد: بسیاری از مسئولان باور دارند که این نمایشگاه می تواند نتایج بسیار ارزشمندی را در حوزه ترویج مفاهیم دینی از خود برجای بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دلیل این اثرگذاری زیاد نیز موقعیت خاص مشهد است که از آن به عنوان قطب قرآن در سطح جهان اسلام یاد می شود.

وی افزود: یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از روز چهارشنبه نهم ماه مبارک رمضان برابر با 26 خرداد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد تا روز 16 ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

سرابی ادامه داد: امسال در یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد هزار غرفه درخواست حضور کردند اما با توجه به امکانات و پیش‌بینی صورت گرفته 700 غرفه پذیرفته شد.

وی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در فضای 18 هزار مترمربع و 24 بخش برپا می‌شود که در این راستا تلاشهای زیادی برای افزایش کیفیت نمایشگاه انجام گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به راه اندازی کمیته محتوایی در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیز اشاره و بیان کرد: این کمیته جلساتی را با حضور سازمانها و نهادهای برای بهبود کیفیت برپا کرده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: نمایشگاه قرآن مشهد دارای 32 کمیته است.

حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب افزود: ناشران، مراسم محافل قرآنی، هنرهای تجسمی قرآنی، کودک و نوجوان، موسسات فرهنگی، تشکلات مردمی، عفاف و حجاب، از جمله بخشهای این نمایشگاه است.

وی افزود: در بخش بین الملل نیز در حوزه قرآن و فرهنگ ملل اسلامی با مشارکت جامعه المصطفی نمایندگانی از 27 کشور دنیا و در بخش هنرمندان قرآنی توسط سازمان و فرهنگ ارتباطات اسلامی نیز نمایندگانی از هفت کشور مسلمان حضور می یابند.

وی برپایی هشت همایش تخصصی با محوریت قرآن، 18 نشست تخصصی، رونمایی از 10 اثر قرآنی جدید، برگزاری نشست سبک زندگی، محفل انس با قرآن، جنگ قرآنی، مراسم سحری خوانی، نمایش نامه خوانی، شبهای تئاتر و شعر قرآنی را نیز برنامه های جانبی یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد اعلام کرد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.