جمعه 28 خرداد؛

ابراهیمی دینانی به «امضا» می آید

غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف و چهره ماندگار فلسفه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران به برنامه امضا می آید.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف و چهره ماندگار فلسفه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران، شاگرد علامه طباطبائی، چهره نام آشنایی برای عموم و خصوصا علاقه مندان حکمت و فلسفه و این هفته با حضور در برنامه امضاء شبکه 3 از فلسفه و حکمت می گوید.

وی در ۵ دی سال ۱۳۱۳ در شهر درچه روستای دینان از توابع خمینی شهر که امروزه جزو شهرستان خمینی شهر اصفهان است به دنیا آمد. پس از تحصیل ابتدایی در روستای خود، در مدرسه علمیه نیم آورد اصفهان به تحصیلات دینی مشغول شد. پس از گذراندن دوره سطح و مقدمات فلسفه، سال ۱۳۳۳ وارد حوزه علمیه قم شد و ضمن تحصیل خارج فقه و اصول نزد مراجع بزرگ، نزد علامه طباطبایی به فرآگیری فلسفه پرداخت.

وی شاهد مباحث فلسفی هانری کربن (فرانسوی) و علامه طباطبایی نیز بود، فلسفه را در اصفهان نزد حکیم ضیاء پور شروع کرد و در قم در سطح عالی با علامه طباطبائی به پایان رساند و از شاگردان خاص وی شد.

برنامه این هفته امضاء جمعه 28 خرداد ساعت 16 از شبکه 3 به تهیه کنندگی و سردبیری محمد صراف و اجرای احسان کرمی پخش می شود.

کیهان شادور کارگردانی، سارا کلاله تدوین، مرتضی قاضی نویسنده و محقق، سید میلاد پیغمبرزاده مجری طرح، حامد فرشته حکمت  مدیر فیلمبرداری ونور پردازی، سجاد حیدری، علیرضا اسفندیار، حامد دوستی گروه فیلم برداری، مرتضی مصباح راد مدیر روابط عمومی و امیرحسین راهنمایی عکاس از جمله عوامل تولید این برنامه هستند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.