طبیب‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شاید "عارف" ریاست مرکز پژوهش‌ها را در حد خودش نداند

عضو جبهه پایداری گفت: شاید عارف، ریاست مرکز پژوهش‌ها را در حد خودش نداند و وارد رقابت در این عرصه نشود.

زهره طبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با روند انتخاب نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: در ابتدا هر نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش تصویب می‌شود دو کمیسیون را به عنوان اولویت و یک کمیسیون را نیز به عنوان ذخیره انتخاب می‌کند. 

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه نمایندگان بر اساس تحصیلات و سوابق اجرایی، کمیسیون‌‌هایشان را انتخاب می‌کنند اظهار داشت: بعد از این مرحله، نمایندگان از طرف هیئت رئیسه به اولین کمیسیونی که انتخاب کرده‌اند دعوت می‌شوند تا توضیحاتی پیرامون علت تمایلشان به حضور در کمیسیونی خاص را ارائه دهند.

وی افزود: پس از دفاعیات نمایندگان بر اساس تخصص و سوابقشان، سایر افرادی که به عنوان انتخاب اولشان در آن کمیسیون شرکت کرده‌اند به صلاحیت حضور فرد مورد نظر در کمیسیون مربوطه رأی می‌دهند و اگر وی حدنصاب رأی را نسبت به حاضرین آورد، عضو کمیسیون مربوطه می‌شود. 

طبیب‌زاده با بیان اینکه در صورتی که دو انتخاب اول نماینده رد شود، کمیسیون سوم و یا ذخیره در نظر گرفته شده است اظهار داشت: با این وجود، معمولا نمایندگان در همان کمیسیون اول و یا دوم رأی می‌آورند.

وی با بیان اینکه امکان تغییر و تجدیدنظر در این انتخاب وجود دارد تصریح کرد: اگر کسی در کمیسیون اول رأی نیاورد و اعتراضش مورد قبول واقع شود، نامش به کمیسیون دوم برای شرکت در رأی گیری داده می‌شود.

عضو جبهه پایداری پیرامون ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس به جهت دارا بودن امکانات اقتصادی و تاثیر در تصمیم‌سازی‌های نمایندگان حائز اهمیت است، ورود عارف به رقابت در این عرصه بستگی به این دارد که وی حضور در ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را در حد خودش بداند یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار