حمایت صندوق پژوهش و فناوری از طرح‌های مشترک

مدیر صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران گفت: این صندوق از 12 طرح پژوهشی مشترک با روسیه حمایت مادی می کند.

نصرت الله ضرغام  مدیر صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تصویب حمایت از 12 طرح علوم پایه اظهار داشت: برای تحقق اهداف موجود در اساسنامه و اسناد بالا دستی کشور تلاش شده تا از همه ظرفیت‌های علمی و مالی داخل و خارج از کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: به دلیل قوی بودن کشور روسیه در علوم پایه طی سفر ستاری معاونت علمی به مسکو تفاهم نامه‌ای امضا شد که بر اساس آن قرار شد پروژه‌های مشترکی را در زمینه زیست محیطی دریای خزر و جلوگیری از تنوع زیستی آن اجرا کنیم.

مدیر صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران در خصوص رشته های علوم پایه شیمی، فیزیک، ریاضی و آمار، زیست زمین شناسی و علوم زمین از اهمیت خاصی برخوردار هستند که در واقع این علوم نقش بنیان نظری و ارکان شاخه‌های دانش بشری و رشته‌های دانشگاهی را دارند.

ضرغام  یادآور شد: کارگروه علوم پایه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با تعیین عرصه‌های اولویت دار بر اساس اسناد بالادستی و نیاز کشورمان، به بررسی و ارزیابی طرح‌های پژوهشی پژوهشگران این حوزه می‌پردازد و  اعضای این کارگروه از استادان برجسته و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های معتبر در رشته های ذیربط هستند.

وی یاد آورشد:در آخرین جلسه این کارگروه حمایت از 12 طرح پژوهشی تصویب شد که این طرح‌ها در زمینه‌هایی همچون بیو شیمی، بیوانفورماتیک، شیمی معدنی، ریاضی، فیزیک، شیمی تجزیه و شیمی آلی هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار