تنگ تر شدن حلقه محاصره تروریست های داعش در شهر سرت لیبی

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی حلقه محاصره را علیه تروریست های داعش در شهر سرت تنگ تر کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، منابع وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از دفع حمله داعش خبر داده و ابراز داشتند، داعشی ها در داخل شهر سرت تقریبا به طور کامل محاصره شده اند.

این شبکه افزود عملیات نظامی علیه داعش در شهر سرت همچنان ادامه دارد و نیروهای هوادار دولت وفاق ملی عناصر داعش را در داخل شهر سرت و در مساحتی که بیش از پنج کیلومتر مربع نیست، محاصره کرده اند. داعشی ها در منطقه غربی سرت سعی کردند با استفاده از خمپاره و تانک و با پشتیبانی تک تیراندازان مستقر بر فراز بام ها، به مواضع نیروهای دولتی آسیب برسانند اما نیروهای دولتی برنامه آنها را ناکام گذاشتند.

نیروهای دولتی نیز با استفاده از آتش توپخانه سعی کردند در محور شرقی که مهم ترین محور نفوذ به داخل شهر به شمار می آید سنگرهای دفاعی داعش را در هم بشکنند.

در پی فراخوان فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی به مردم لیبی مبنی بر حمایت از نیروهای دولتی، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای ارتش ملی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، اظهار داشت جنگ در سرت را شبه نظامیانی فرماندهی می کنند که از گروههای غیر قانونی به شمار می آیند و نباید این گروه ها را مسلح کرد.

این تحولات در داخل لیبی، با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اجرای بهتر ممنوعیت ورود سلاح به این کشور همراه شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه ای موافقت خود را با عملیات دریایی اروپا در سواحل لیبی و با هدف مقابله با قاچاق سلاح به لیبی اعلام کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار