اعلام آمادگی مجدد ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی

ترامپ بار دیگر برای مذاکره با رهبر کره شمالی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ؛ "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، روز گذشته اعلام کرد "کیم جونگ اون رهبر،" کره شمالی، را در آمریکا خواهد پذیرفت و درحالی که همبرگر می خورند با او مذاکرات هسته ای برگزار خواهد کرد.

ترامپ در همایش تبلیغاتی خود در آتلانتا افزود: اگر او به اینجا بیاید، من او را خواهم پذیرفت. من با هر کسی که بخواهد، مذاکره خواهم کرد.

ترامپ نخستین بار ماه گذشته برای نشست با کیم جونگ اون ابراز تمایل کرد که با انتقادهایی از سوی منتقدان و همچنین از سوی حزب خود روبرو شد مبنی بر اینکه برگزاری چنین نشستی به تقویت این دیکتاتور کمک خواهد کرد.

اما ترامپ درحالی که تاکید کرد مایل به برگزاری مذاکرات با کیم جونگ اون است؛ اما گفته برای برگزاری چنین مذاکراتی به کره شمالی نخواهد رفت.

این در حالی است که سفیر کره شمالی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو در واکنش به آمادگی ترامپ برای مذاکره با رهبر کره شمالی، تمایل دونالد ترامپ را برای مذاکرات با کیم جونگ اون کم اهمیت دانست و آن را یک ژست تبلیغاتی نامید.

کاخ سفید پس از ابراز تمایل ترامپ به مذاکرات با کیم جونگ اون اعلام کرد آمریکا آماده مذاکره با کره شمالی است؛ اما پیش از آن پیونگ یانگ باید تعهد خود را به عاری سازی هسته ای نشان دهد.

"جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید، در این باره گفت آمریکا برای منزوی کردن کره شمالی به علت خودداری این کشور از عمل کردن به وظایف بین المللی خود در قبال برنامه هسته ایش، با جامعه بین المللی ازجمله روسیه و چین همکاری موثری داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
دیدار کونید ،برای هردو کشور عالیست
آخرین اخبار