فروش اقساطی مسکن امکان‌پذیر شد

به منظور اطمينان بخشي به طرفين قرارداد، بانك مسكن به عنوان ضامن در معامله خريد و فروش اقساطي مسكن وارد شده و پرداخت اقساط ثمن معامله را مطابق ضوابط مصوب تضمين مي می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح تضمین معاملات اقساطی خریداران و فروشندگان مسكن، توسط بانك مسكن اجرایی شده است. 
 
در این طرح، به منظور اطمینان بخشی به طرفین قرارداد، بانك مسكن به عنوان ضامن در معامله خرید و فروش اقساطی مسكن وارد شده و پرداخت اقساط ثمن معامله را مطابق ضوابط مصوب تضمین می می‌کند. 
 
برای این منظور لازم است ابتدا بین خریدار و فروشنده، عمل بیع به منظور معامله واحد مسكونی و نیز بین خریدار و بانك منعقد شود. بر این اساس، خریدار تعهد می کند مطالبات فروشنده را به صورت اقساط به بانك پرداخت و بانك نیز متعاقبا وجوه حاصله را به حساب فروشنده واریز کند. 
 
قیمت فروش نقدی و فروش اقساطی واحدها با توافق طرفین (خریدار و فروشنده) تعیین می شود. همچنین تضمین ثمن معامله حداكثر تا 50% ارزش كارشناسی ملك و تاسقف 1.500.000 هزار رالخ و نیز مشروط به عدم تجاوز مبلغ اقساط ماهانه خریدار از 30.000 هزار رال  خواهد بود. 
 
مدت زمان تقسیط براساس توافق طرفین (خریدار و فروشنده) و حداكثر به مدت 50 ماه تعیین می شود. بانك ضمن به رهن گرفتن ملك مورد معامله ، پرداخت اقساط خریداران را در مقاطع مشخص به صورت ماهیانه تضمین می کند. 
 
بانك واریز اقساط سررسید شده را در پایان ماه به حساب فروشنده، در ازای ترهین پلاك مورد معامله تضمین می کند. 
 
مهمترین مزایای طرح برای خریدارن و فروشندگان، افزایش قدرت خرید خریداران مسكن بدون افزایش سقف مسكن و بدون نیاز به تسهیلات بانكی كه در نتیجه آن امكان فروش واحدهای مسكونی فراهم خواهد شد عنوان شده است. 
 
همچنین ترغیب فروشندگان به پیش فروش واحدهای در حال احداث و تامین مالی طرح های نیمه تمام بدون استفاده از منابع بانكی با این اطمینان كه پس از تكمیل و آماده شدن اسناد و انتقال واحدها، امكان دریافت بخش عمده ای از ثمن معامله به شرح این طرح وجود خواهد داشت از دیگر مزایای این طرح است. 
 
امكان شروع و افتتاح پروژه های جدید با توجه به فروش واحدهای در اختیار سازندگان واحدهای مسكونی نیز دیگر مزیت این طرح بیان شده است. 
 
 
منبع: ایسنا
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
اینها ریال هست یا تومان.
میشه درست بگید آدم بفهمه چی میگید.
اعداد با هم جور در نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
خدایا منم ازمستاجری نجات پیدامیکنم؟