وجود 100 هزار گروه تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات درمانی

رییس اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از ایجاد سبد تجهیزات پزشکی برای اطمینان از اصالت آنها و وجود 100 هزار گروه تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات درمانی در کشور خبر داد.

محمود بیگلر رییس اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نظارت های این سازمان بر نحوه ورود تجهیزات به کشور گفت: سازمان غذا و دارو به طرق مختلف بر ورود تجهیزات پزشکی نظارت لازم را اعمال می کند که اولین قدم در این راستا ، طراحی و ایجاد سبد تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: مراکز دولتی در مرحله اول فقط مجاز به خرید تجهیزات  در قالب این سبد طراحی شده هستند چرا که همه تجهیزات پزشکی در سازمان غذا و دارو بارگذاری شده بنابراین افراد برای خرید تجهیزات پزشکی و اطمینان از اصالت آن باید به سایت این سازمان مراجعه کنند.

بیگلر با بیان اینکه تنوع تجهیزات پزشکی در کشور زیاد است، عنوان کرد: بالغ بر 25 هزار گروه اقلام پزشکی برای مصرف در سطح مراکز آموزشی و درمانی وجود دارد که اگر زیر جزء ها را نیز در نظر بگیریم حدود 100 هزار گروه تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات درمانی داریم.

وی گفت: برنامه های متعددی برای نظارت بر ورود این تجهیزات به بازار مصرف در دستورکار سازمان غذا و دارو قرار دارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار