اهواز؛

مسئولان صدای روحانیون مبلغ را بشوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: انتظار می رود مسئولانی که بودجه های فرهنگی را در اختیار دارند صدای روحانیون مبلغ را به عنوان فعالان فرهنگی بشنوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت الاسلام محمد حسین بلک در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این ‌هفته اهواز به فضائل ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: از نگاه آیات و روایات معصیت خداوند به عنوان رجس، پلیدی و آلودگی به‌ حساب می ‌آید و تمام عبادتی که خداوند برای بشریت تکلیف کرده است، سبب می‌شود تا این آلودگی‌ ها از انسان دور شوند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان خاصیت طهارت انسان را دارد و همه شرایط را برای پاکیزگی مهیا می‌ کند، بیچاره کسی است که ماه رمضان تمام شود و دست او خالی بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به مناسبت یکم تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل در سال ۱۳۶۰ ضرورت تشکیل این نهاد تبلیغی را برای تداوم شعارها و ارزش های انقلاب ضروری و تشکیل گروهی منسجم و منظم را برای ساماندهی بحث تبلیغ اسلام در اولویت قرار داد.

بلک تصریح کرد: شخصیت های بزرگی نظیر آیت الله جنتی در راس این سازمان قرار گرفت و این سازمان کار خود را زمانی آغاز کرد که مصادف با جنگ تحمیلی بود که علما و فضلا در این عرصه نیز نقش برجسته ای داشتند. در آن دوران هزاران نفر از طلاب، روحانیون و فضلا و گاهی نیز در سطوح مراجع تقلید عازم جبهه شدند که یکی از اقدام های ارزشمند جامعه طلاب و روحانیون در آن زمان بود.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد هسته های قرآنی در بخش آموزش و تربیت نیروی های متخصص یکی دیگر از فعالیت های این سازمان در زمان آغاز به کار بود.

حضور بیش از یک هزار نفر در طرح های تربیت و تعلیم

بلک با اشاره به اینکه در زمان حاضر سالانه بیش از یک هزار نفر در طرح های تربیت و تعلیم مربی در دوره های تخصصی حضور می یابند افزود: بخشی از این روستائیان نیز عشایر کوچ نشین هستند که به صورت موقت در استان ساکن بوده و اعزام مبلغ و روحانی به این مناطق نیز همواره یکی از وظایف اصلی ما به شمار می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: در شهرها با وجود حوزه های علمیه و خانه های عالم نیازها به حداقل رسیده و در سطح شهرستان اهواز نیز به اهتمام نماینده ولی فقیه در استان گستردگی فراوانی از روحانیون و فضلا را شاهد هستیم اما در روستاها همچنان با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر بیش از ۱۰ هزار هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت می کنند که اقدامات آنها تنها در ماه محرم نیست بلکه این هیئت ها دارای توان مضاعفی برای فعالیت های فرهنگی در طول سال هستند.

آموزش در منازل شخصی

به گفته بلک، در استان خوزستان بیش از ۲۰۰ موسسه قرآنی و مرکز قرآنی فعالیت می کنند که بیش از دو هزار مربی در این بخش از منازل شخصی خود برای آموزش و تعلیم استفاده می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه امروزه نباید دغدغه تهیه قرآن و یا ایجاد بستر لازم برای حضور روحانی مبلغ در روستاها را داشته باشیم گفت: انتظار می رود مسئولانی که بودجه های فرهنگی را در اختیار دارند صدای این فعالان فرهنگی را بشنوند چرا که توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مسائل فرهنگی با حمایت از این فعالان عرصه تعلیم و تربیت به خوبی محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال در راستای احداث و تجهیز مساجد و مراکز قرآنی و فرهنگی هزینه شده اما همچنان برخی از مساجد استان نیازمند امکانات اولیه هستند.

 در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز از حجت الاسلام بلک مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و دکتر خاموشی رئیس سازمان تبلیغات کل کشور به دلیل فعالیت ها و خدمات مطلوب و قابل قبول در سطح استان و کشور تقدیر تشکر کرد.
انتهای پیام/ض
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار