مشهد؛

تلاش همسر صیاد دلیجه برای اختفای آنها نا فرجام ماند

سرپرست حفاظت محیط زیست خواف گفت: فردی از اهالی روستای قلعه نو خواف که سه بهله دلیجه را صید کرده بود با پیگیری های ماموران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس طاهریان افزود : براساس گزارشات موثق همیاران محیط زیست مبنی بر صید و نگهداری غیرمجاز سه بهله دلیجه توسط فردی از اهالی روستای قلعه نو خواف ، پرسنل یگان این شهرستان تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: متخلف، پرندگان صید شده را در محل دامداری خود نگهداری می کرد، از این رو با اخذ نیابت قضایی از دادسرای خواف ماموران به محل مراجعه کردند.

وی افزود: در بدو امر همسر متهم منکر هر گونه تخلفی شد وبا پنهان کردن دلیجه ها در زیر چادر قصد فریب ماموران را داشت که با سر و صدای یکی از دلیجه ها به ناچار آنها را تحویل ماموران محیط زیست داد .

طاهریان در ادامه گفت : با عنایت به محرز بودن تخلف و از آنجا که قانونگذار براساس تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید جمهوری اسامی ایران موضوع را جرم دانسته پرونده تخلفی برای متهم تشکیل و به دادسرا معرفی شد .

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همیاران محیط زیست در ارائه بموقع اخبار گفت: دلیجه پرنده ای از راسته شاهینیان بوده و در تنظیم اکولوژی جانوری نقش بسزایی داشته و براساس مصوبه 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای هر بهله دلیجه 200 میلیون ریال تعیین شده که متهم باید مجموعا 600 میلیون ریال به حساب خزانه صرفنظر از جنبه کیفری جرم که تا سه سال حبس می باشد واریز کند.

انتهای پیام/س - س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.