نمایش نفایس قرآنی کتابخانه آستان قدس در نمایشگاه قرآن و عترت

مجموعه‌ای از نفایس قرآنی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در معرض نمایش قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این نمایشگاه، ماکت‌های قرآنی جزوات قرآنی شریف با دست‌خط منسوب به ائمه اطهار(ع) همراه با منتخبی از تصاویر آثار قرآنی خطی گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و قرآن‌های چاپی نفیس این کتابخانه به نمایش درآمده است.

  از منابع کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث و کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی نیز آثار ارزشمندی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است تا در کنار معرفی این منابع مطالعاتی، بازدیدکنندگان با این دو کتابخانه تخصصی غنی و فعال در جوار بارگاه مطهر ثامن‌الحجج(ع) نیز بیشتر آشنا شوند.

تصویر قرآن منسوب به‌دست‌خط امام رضا(ع) به خط کوفی 16 سطری که در قرن سوم هجری قمری نگاشته شده، قرآن کریم به خط کوفی ممتاز که در قرن سوم ه. ق بر روی پوست آهو نوشته شده و کتاب مصباح الصغیر به خط نسخ 17 سطری که در قرن ششم ه. ق با موضوع ادعیه کتابت شده است، برخی از این آثار خطی نفیس به شمار می‌رود.

کتاب‌های چاپی مانند: امام علی(ع) در قرآن، درسنامه وضع حدیث، اسرار پزشکی نماز شب، فرهنگ موضوعی سخنان امام رضا(ع)، صفات شیعه، تفسیر آموزشی قرآن کریم و نرم‌افزارهایی همچون: کتب اربعه، اصول کافی و کامل‌ترین نرم‌افزار قرآنی مبین و برخی نشریات تخصصی، از جمله منابع کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی در این نمایشگاه است.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به عنوان یکی از مهترین گنجینه‌های آثار قرآنی منطقه، همواره مورد توجه محققان داخلی و خارجی قرار دارد و پژوهشگران، طلاب و دانشجویان بسیاری در طول سال از خدمات و منابع متنوع این سازمان استفاده می‌کنند.

علاقه‌مندان از 27 خرداد تا 2 تیرماه 1395، با حضور در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد مقدس، می‌توانند از آثار فاخر قرآنی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دیدن کنند و با این گنجینه کهن و نایاب بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/س - س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.