صندوق بین المللی پول: «برکسیت» اقتصاد انگلیس را سست خواهد کرد

صندوق بین المللی پول در خصوص پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «فاکس بیزنس،» صندوق بین المللی پول اعلام کرد تصویب طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) در همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیر،) اقتصاد این کشور را تضعیف خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول پیشتر نیز هشدار داده بود ترک اتحادیه اروپا اقتصاد انگلیس و جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این نهاد پولی روز شنبه در تحلیلی دقیق به بررسی تاثیرات ترک اتحادیه اروپا بر پنجمین اقتصاد جهان یعنی انگلیس پرداخت.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود نوشت: «در کوتاه مدت، بلاتکلیفی ناشی از فرایند خروج از اتحادیه اروپا به بخش‌های سرمایه گذاری، مصرف و اشتغال انگلیس آسیب جدی وارد خواهد کرد.»

صندوق بین المللی پول یکی از چندین نهاد جهانی است که در خصوص پیامدهای «برکسیت» هشدار داده است. بانک انگلیس نیز نسبت به بحران اقتصادی پس از ترک اتحادیه اروپا هشدار داد.

ستاد انتخاباتی موافقان طرح خروج از اتحادیه اروپا، به هشدارهای صندوق بین المللی پول واکنش نشان داد و با انتقاد از این گزارش اعلام کرد: «صندوق بین المللی پول پیش از این نیز برآوردهای نادرستی درخصوص اقتصاد انگلیس داشته است.»

آخرین نظرسنجی ها نشان دهنده تمایل مردم انگلیس به ترک اتحادیه اروپا است. طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (سوم تیر) در انگلیس به همه پرسی گذاشته می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار