در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سینمای ایران گنجشک روزی است/ با نهایت درد سر فیلم می‌سازیم

کارگردان باسابقه سینما به نبود مدیریت به معنای واقعی در سینمای ایران اشاره کرد.

ابوالحسن داوودی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نبود مدیریت واقعی در سینما و عواقب آن گفت: به جز معدود تهیه‌کننده‌هایی که معنی واقعی این کلمه را سرلوحه کار خود قرار دادند، شاهد گستردگی این افراد در حوزه سینما بخصوص بخش مدیریت نیستیم.

وی افزود: سینمای ایران گنجشک روزی و چریکی است و شاهد مدیریت به معنای واقعی در آن نیستیم تا بتوان از طریق آن تولیدات را در طول یک سال و یا چند سال مانند سینماهای صنعتی و صاحب سبک دنیا برنامه‌ریزی کرد. از طرفی شرایط سینما به هیچ بند است؛ یعنی با نهایت دردسر فیلم می‌سازیم اما به یکباره توقیف می‌شود، دادستانی ورود پیدا می‌کند و یا ارشاد توان ندارد به پای آن بایستد. خلاصه هیچ دیواری کوتاه‌تر از دیوار  سینما نیست. پس پرداختن به دیگر مشکلات و معایب کار بیهوده خواهد بود.

کارگردان «رخ دیوانه» اضافه کرد: هرجایی که سینما تبدیل به سینمایی ترسیده، گنجشک روزی و چریکی شود، دیگر مسائل و مشکلات زیرمجموعه آن قرار می گیرد و نمی‌توان به آن پرداخت؛ در نتیجه شما در سینمایی می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که بتواند سرپای خودش بایستد، دایره امنیت جدی داشته باشد، سلیقه‌ای نباشد و با آمدن دولت‌ها شرایطش تغییر نکند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.