تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه یونی ماس مالزی

مدیر توسعه بین المل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید طبق تفاهم نامه دانشجو بین ایران و مالزی مبادله می شود.

عنایت شعبانی مدیر توسعه بین الملی معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص امضاء تفاهم نامه این دانشگاه و دانشگاه UNIMAS مالزی اظهار کرد: این تفاهم نامه در حوزه تبادل دانشجو در راستای همکاری های بین المللی بین رئیس دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاهUNIMAS  مالزی که در بین 4 دانشگاه برتر این کشور در حوزه پزشکی می باشد، منعقد شده است. 

وی با اشاره به تعداد بالای دانشجویان بین الملل در دانشگاهUNIMAS  گفت: در قدم اول همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و این دانشگاه برای تبادل دانشجو تفاهم نامه ای در روز دوشنبه هفته گذشته منعقد شد که براساس پیش نویس آن تعداد پنج دانشجو در دانشگاه های دو طرف قرارداد تبادل می شوند.

مدیر توسعه امور بین المل دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه دانشجویان تبادل شده در دوره های کوتاه مدت یک تا دو ماهه شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کشور مالزی متن پیشنهادی قرارداد را برای طرف ایرانی ارسال کرده، عنوان کرد: اکنون با بررسی امکانات و شرایط متقابل در اجرای این قرارداد بر روی آن کار می کنیم تا تبادل دانشجو از مهر ماه آغاز شود.

شعبانی با اعلام اینکه تبادل دانشجو تنها از بین دانشجویان رشته پزشکی و بدون سهمیه صورت می گیرد، اظهار کرد: براساس شرایط متقابل تحصیل رایگان برای دانشجویان پیش بینی می شود که با توجه به امکانات فراهم شده در کشور مالزی، خدمات به دانشجویان این کشور ارائه می شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه مالزی کشوری با بیشترین دانشجوی خارجی است و آموزش های بین المللی در آنجا با وجود دانشجویانی از 170 ملیت جهان برای تبادل دانشجو بین ایران و این کشور انتخاب شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار